Ga naar inhoud

Welke grafische kaart ???


bstik

Aanbevolen berichten

Ik geef Carpfever gelijk...Pentium 4 gaat Hd4670 ook wel tegenhouden denk ik.

Misschien idee om Mobo+ram(eventueel uit huidige pc)+cpu+grafische kaart+voeding te vervangen, misschien sommige onderdelen tweedehands.

BEn je niet zoveel kwijt en toch véél prestatieverschil.

TEnzij je zoon alleen maar FSX speelt en niet van plan is om meer games te draaien.

Dan zou ik gewoon ouder kaartje kopen, HD2600, 8600GT tweedehands ook weer, kost niet veel meer en je hebt toch serieuze prestatieboost en kan je FSX beter spelen...

Paar keuzes die jij moet maken, kunnen wij niet voor jou doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier zit ik dan met een nieuwe ATI RADEON PCI 4670 512 Mb grafische kaart,

maandag besteld, vrijdag geleverd. FSX zit vast bij de eerste start van een vlucht, had nog wel betere resultaten met mijn NVidia GeForce 6610 XL 128Mb. Ook na

-Format c:

-Full clean instal windows XP home

-enkel FSX geïnstalleerd.

Ik denk eraan om misschien een zwaardere voeding te kopen (nu 350 W, ze raden minimum 400W aan) 2de optie PC buiten en Imac waar FSX Oooh zo mooi op loopt.

Iemand soms nog een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voeding KAN de kaart tegenhouden alhoewel een HD4670 niet zoveel gebruikt.

Dat kan je alleen testen door een andere voeding....

Ga dan wel voor een 450W van een A-merk (bijvoorbeeld Antec, Coolermaster,Corsair etc...)

Kosten iets meer, maar die zijn echt vééél beter en kunnen constant 450W leveren.

Heb je de drivers goed geinstalleerd?

Van de ATI site gehaald?

Dat is wel vrij belangrijk, anders gaat windows gewoon op de standaard Vga-controller en dat geeft slechte prestaties.

Ik weet niet welke PSU aansluitngen je nodig hebt voor een HD4670 maar zijn de voedingskabels naar de videokaart wel goed geinstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik denk toch dat het een probleem is met de voeding die te licht is.

FSX of FS9 opstarten is geen probleem.

Soms lukt het me wel om zelfs een vlucht te maken!!!

Als pc crasht is het telkens op hetzelfde moment.

Dat is als ik een ander zicht kies vb vanuit cockpit, of vanuit toren, dan heeft de grafische kaart het meeste werk.

Volgens mij een tekort aan stroom met als gevolg dat ie crasht !

Zal hiet wel even rondkijken voor een voeding van 450 W.

Hopelijk zal ik er een vinden die in die kast past?

Zijn dat meestal standard afmetingen ?

gr

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we zeggen dat ongeveer 95% van alle voedingen in jou kast zou kunnen passen.

kans dat je met een voeding naar huis word gestuurd die niet gaat passen is nihil.

zorg dat je een a merk voeding mee naar huis neemt en dat het ATX vormfactor is, dan is het al goed :)

beste is als die ook een 80+ certificering heeft (efficientie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

FS9 en FSX loopt nu bijna perfekt met Radeon HD4670.

Na clean instal windoos xp, radarsync gedownload, enkele update's geÏnstalleerd en regelmatig instant memory laten runnen.

Ook 2de dvd-speler en extra toegevoegde geluidskaart afgekoppeld, zodat deze geen stroom trekken?

Lijkt me nu redelijk stabiel.

iemand nog suggesties om system beter te laten lopen?

gr

bstik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.