Ga naar inhoud

Scherm en geluid vallen weg


Mvl

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn Medion-computer.

Wanneer ik livestreams kijk of Yelotv van Telenet kijk, heb ik regelmatig na een tijd problemen. (kan soms na een kwartier zijn, kan soms ook na 1-2 uur zijn)

Mijn beeldscherm valt volledig weg, nuja het is te zeggen, wordt volledig wit of groen en mijn geluid maakt eerst een erg raar geluid, alsof het robotstemmmen worden blijven dan haperen en vallen na een tijd ook volledig weg.

De computer draait op dat moment nog en zowel het beeldscherm als de boxen hebben wel nog poker, maar kan niets meer doen. Het enige dat ik dan nog kan doen is mijn pc weer volledig heropstarten en dan werkt het weer normaal voor even.

Dit probleem heb ik enkel als ik naar bijvoorbeeld yelotv kijk en meestal komt het voor als ik ondertussen nog andere dingen doe op de pc, zoals gewoon surfen. Heel af en toe valt het ook gewoon zo uit, door enkel yelotv te kijken.

Heb ook vaak als ik filmpjes online bekijk, livestreams opzet of yelotv opzet, dat het beeld af en toe al eens voor enkele seconden wegvalt en opnieuw terug werkt. Daarna hoef ik vaak niet lang te wachten tot het dan volledig wegvalt, inclusief het geluid.

Iemand enig idee aan wat het zou kunnen liggen en wat mogelijke oplossingen hiervoor zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Mvl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad de datum wanneer ik mijn computer heb aangekocht, dus garantie zal ik normaal wel nog hebben. Alleen heb ik deze online gekocht dus zal ik deze moeten opsturen, dit zou ik graag proberen te vermijden als dit mogelijk is, als het niet anders kan zal ik dit uiteraard moeten doen.

 

Alvast bedankt voor het snelle antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dan ook dat er bij de deksel aan de zijkant van je pc een soort van zegel zit, dus zolang je garantie hebt mag dit niet verbroken worden anders zit je nadien mogelijk met het geval dat ze je garantie weigeren omdat de kast is open geweest.

Want eigenlijk heb je dit probleemal van vlak na dat je deze had aangekocht.

 

Doe eens een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik had zo een Memtest86+ usb-stick aangemaakt en wou deze vanmorgen opstarten zodat deze kon lopen tijdens dat ik gaan werken was. Helaas snap ik niet goed hoe ik dit moet doen. Is het mogelijk om dit uit te leggen?

 

Eens ik de resultaten heb, zal ik deze dan hier posten?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij het opstarten van je pc Herhaaldelijk op de F12 toets drukt krijg je dan het Bootmenu te zien.

Kies in het bootmenu je opstartbare USB-stick met Memtets86+ en druk op de Enter toets.

 

Let anders even goed op je scherm, want tijdens het opstarten worden de toetsencombinaties vaak vermeld voor het aanspreken van je BIOS of BOOTMENU.

 

Laat maar weten of het wil lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Mijn excuses dat het even geduurd heeft, maar heb allerlei opties uitgeprobeerd intussen zonder dat het lukte.

 

Dit is wat ik krijg wanneer ik in het boot-menu terecht kom, en heb elk van deze mogelijkheden al als eerste bootoptie gekozen, maar toch start de pc telkens zoals hij gewoonlijk start.

 

https://www.mupload.nl/img/6c7z06myer18v.jpg

https://www.mupload.nl/img/citssn8zb6cgo.jpg

 

Welke optie moet ik kiezen of zit ik verkeerd?

 

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.