Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem met voeding en RAM geheugen


Xellior

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb juist een nieuwe voeding en nieuw RAM geheugen gekocht, en heb met beide problemen.

Probleem 1:

In mijn Pc kan maximum 4Gig ram en wanneer ik er 4 gig insteek staan er allemaal zwarte strepen op mijn beginscherm en blijft mijn pc ergens op een zwart scherm hangen. Wanneer ik in mijn Bios kijk staat er wel degelijk dat er 4 gig insteekt. De latjes die ik heb gekocht zijn goed want als ik er 2 latjes insteek start mijn pc wel op.

Probleem 2:

Ik had een 300W voeding (Asus S-30FP) en wilde deze vervangen door een 500W (Antec Earthwatts 2.0). Als ik de nieuwe voeding er insteek, alles juist aansluit en mijn pc wil opstarten draait alles maar komt er op mijn scherm dat ik geen signaal krijg. Mijn harde schijf blijkt ook niet te werken (de lichtjes branden niet en hij maakt niet zijn normale geluid).

Wanneer ik mijn oude voeding er dan terug insteek krijg ik een scherm waar opstaat: "Overvoltage and overclocking failed".

Hoe moet ik dit nu oplossen?

(ik heb een Asus P5LD2-MQ moederbord)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je sowieso in dualchannel gezet? Je hebt op je moederbord, sowieso bij Asus, 2 x 2 sloten . Als je dual channel aan hebt gezet (moet je even in handleiding van moederbord zoeken of het automatisch aanstaat of manueel via BIOS aangezet moet worden), dan is er een bepaalde volgorde van inklikken van de latjes.

Waar blijft je scherm hangen als de nieuwe latjes erin zitten? Kom je al voorbij introscherm?

Probleem 2 : Het is geen erg oude voeding, maar bij de oude voedingen wil het nog wel eens voor komen dat er geen 4pins aansluiting bij zit.

Het slimste is : alle kabels die je bij de oude voeding eruit gehaald hebt, in dezelfde volgorde en op dezelfde plek weer bij de Antec aansluiten.

Als je in je BIOS kunt komen, is het handig om alles op default te zetten. Heb je settings aangepast in de BIOS voor de oude voeding? Mogelijk dat zn RPM niet klopt (CPU FAN).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Bedankt voor de moeite maar het is uiteindelijk opgelost.

Blijkbaar is het aangeraden om maar maximum 3 gig ram te gebruiken als je een xp hebt, en werkt 4 gig alleen maar als je een 64bit hebt. Ik heb nu 3 gig steken en ik heb geen probleem meer.

Bij de voeding heb ik als laatste wanhoop nog eens geprobeerd om de nieuwe voeding nog eens aan te sluiten en opeens werkte het, ik heb geen enkel probleem meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.