Ga naar inhoud

[OPGELOST] weigert verbinding & runnen


esteban²

Aanbevolen berichten

- Maandag 2 februari,

Tijdens het surfen weet 'n pop-up m'n blocker te ontwijken. Ik krijg hem moeiteloos gesloten, maar amper een minuut later duikt hij weer op. Vervolgens krijg ik 'n bekend windows waarschuwingsvenstertje te zien, die duidelijk vals was. De melding "Uw computer loopt een beveiligingsrisico ..." Bij het sluiten daarvan verschijnt er een nieuw venster dat verdacht veel lijkt op een werkend anti-virus programma die volop aan het scannen gaat. Ook vals natuurlijk. Maar om één of andere reden blijft hij om de minuut terugkeren. Dit is me al in jaren niet meer overkomen.

Ondertussen begint AVG 8.0 aan z'n automatische scan en meld de ene infectie na de andere. Hij bleef maar scannen en bleef maar scannen, 4 uur lang en lopende. Nog nooit meegemaakt. Wel was me opgevallen dat de melding "a.bin is missing" of iets in die aard verscheen. Maar goed, zo werd het 3 uur 's nachts en ik moest écht afsluiten. Geen probleem, dacht ik, hij zal morgen wel hervatten of opnieuw beginnen.

- Dinsdag 3 februari,

Ik start m'n PC op en alles verloopt normaal, ik merk echter snel dat alles wat trager gaat en hij nodige updates niet aanvangt. De Explorer of FireFox openen werkt ook al niet, het loopt meteen muurvast. Tijd voor 'n scan, maar AVG kan geen updates doen omdat het blijkbaar geen verbinding kan maken. LAN-verbinding controleren dan maar. Tot daar geraken is geen probleem, maar iets proberen wijzigen of hem laten herstellen lukt niet, er komt gewoon geen reactie. Toch lijkt er niets mis te zijn met de verbinding zelf.

Mijn acties :

1. Eerst maar eens opzoeken wat die ontbrekende "a.bin" is. Dat probleem heeft zich in augustus blijkbaar voorgedaan, maar kan ik niet oplossen omdat het programma de verbinding nodig heeft. Maar dit kan toch geen invloed hebben op de rest, daar ging ik tenminste van uit.

2. Eens opstarten in 'veilige modus'? Alles gaat vlekkeloos tot ik na het herhaaldelijke F5-drukken op het keuzescherm terecht kom. Enkel en alleen dán werkt mijn toetsenbord niet en start hij normaal op.

3. Terug gaan naar een vorig herstelpunt dan maar? (via bureau-accessoires) Dan krijg ik de volgende melding : "U hebt onvoldoende beveiligingsmachtigingen om het systeem te herstellen. Neem contact op met de systeembeheerder of medt u af en meldt u vervolgens terug aan als beheerder en probeer het opnieuw." Dat is doodnormaal als je 'n gebruiker bent op die PC, maar ik bén de beheerder. Dus normaal zou die melding niet mogen komen.

4. De gebruikersaccountbeheer uitschakelen, dat kan ook nog, dacht ik. Dan kan ik alsnog naar het vorige herstelpunt gaan. Alleen lukt het niet in XP. Wanneer ik trouwens mijn eigen account (beheerder, er zijn geen andere) aanklik in het menu gebeurd hetzelfde opnieuw ... het loopt muurvast.

5. Start > Uitvoeren > cmd > C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe

En dan gebeurd er ... niets?

Er viel me ook op dat er verscheidene keren "'mshta.exe reageert niet!" werd gemeld. Als ik me niet vergis is dat een nodig besturingselement, niet?

Maar misschien ben ik wel allemaal onnodige en verkeerde dingen aan't doen? :stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een zeer belangrijke boodschap betreft dit topic

Wie de laatste AVG update heeft uitgevoerd, toch althans de free versie heeft net idem probleem als jij hier beschrijft. Beste oplossing. AVG zo vlug mogelijk gans van je PC verwijderen. De PC opstarten in veilige modus zonder netwerkmogelijkheden en op deze wijze verwijderen. Daarna onmiddelijk al de mappen en bestanden wat te maken heeft met AVG verwijderen, en onmiddelijk prullen bak leegmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer 'n blunder van AVG? Een paar maanden geleden was het ook al eens van dat, toen heb ik maar liefst bij 13 mensen het bestandje mogen gaan terugzetten dat AVG verloren deed.

Maar goed, het verlost mij natuurlijk maar half van het probleem. Ik kan niet in veilige modus opstarten, mijn toetsenbord laat het afweten eens ik die lijst op m'n scherm krijg. Bestaat daar een alternatieve manier voor?

Alvast bedankt voor de hulp. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het ook niet om op te starten in veilige modus ZONDER NETWERKMOGELIJKHEDEN. Namelijk in gewone veilige modus maak je nog verbinding met het internet. Vind het wel heel raar dat in deze modus je toetsenbord het ook niet doet. Wel een beetje geduld ook. In veilige modus start de PC wat trager op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt vanaf Windows je pc ook in veilige modus laten opstarten.

Ga in Windows naar Start--> Uitvoeren --> typ in msconfig en druk op enter--> Bij tabblad "boot.ini" moet je /safeboot aanvinken. Start de pc opnieuw en je computer start in veilige modus.

Zodra je AVG verwijderd hebt zoals de suggestie van hierboven luidt, ga wederom via bovenstaande instructies naar tabblaf "boot.ini" en vink /safeboot weer af. Zo start je pc de volgende keer weer normaal op.

Heb je je tijdelijke internet bestanden leeggegooit en een goede "cleaner" je pc eens fatsoenlijk laten schoonmaken? Kijk eens bij PC help forum - Downloads voor verschillende alternatieve anti-virus software.

Ccleaner wordt erg aangeraden op de site. Dit programma maakt je pc goed "schoon" en haalt overbodige bestanden weg, mogelijk dat je popup een virus of besmet bestand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad darthia de popup moet een besmet bestand zijn. Het schakelt de internetverbinding en de antivirus reeds uit voor AVG reeds geactiveerd word voor het opstarten. Nu weet ik niet of bij het de betaalde AVG ook zo is , maar bij de free versie alleszins wel. Wel opletten , want de laatste weken worden er enorm valse updates verspreid, van allerlei malware programma's. Het is daarom niet heel zeker dat de update van AVG zelf is daarom. Wie niet echt goed oplet, maakt geen onderscheid tussen de originele of de nagemaakte webpagina.Vooraleer ergens te klikken op update, bovenaan in browser kijken of de link wel degelijk naar de juiste webpagina doorverwijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het ook niet om op te starten in veilige modus ZONDER NETWERKMOGELIJKHEDEN. Namelijk in gewone veilige modus maak je nog verbinding met het internet. Vind het wel heel raar dat in deze modus je toetsenbord het ook niet doet. Wel een beetje geduld ook. In veilige modus start de PC wat trager op.

'k Had 't misschien niet zo duidelijk omschreven, best mogelijk. :) Het probleem is niet dat mijn toetsenbord het in veilige modus laat afweten, het probleem is dat ik bij het opstarten van de PC (na het F5-drukken, alvorens Windows start) de keuzelijst wel op m'n scherm krijg, (veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, enz) maar op dat moment (en alleen dan) werkt mijn toetsenbord niet en kan ik ook de pijltjes niet gebruiken om een andere modus dan 'normaal opstarten' te selecteren. De seconden tikken dus weg zonder dat ik iets kan doen en vervolgens start hij automatisch normaal op.

'k Ga nu de manier van Darthia eens proberen en hoop op goed nieuws.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, het goede nieuws : Dit bericht werd gepost van op m'n eigen PC. :ciao:

Niet geheel zoals werd omschreven, maar wel grotendeels. Met het uitvoeren van 'msconfig' en vervolgens het aanvinken van 'safeboot', kon ik in veilige modus opstarten. AVG verwijderd en opnieuw opstarten (werd aangeraden), vanzelfsprekend opnieuw in veilige modus.

Toen ik terug 'msconfig' wou uitvoeren, merkte ik dat m'n toetsenbord (en daar moet ik dus even mijn uitleg inslikken naar Wake toe) in 'veilige modus' niet werkt. Wat nu gedaan? Want ik kon 'msconfig' niet meteen terugvinden met behulp van de muis. Het was me opgevallen dat je bij het opstarten in veilige modus ook 'Nee' kon klikken, waarop hij naar een vorig herstelpunt zou gaan. Het proberen waard, dat was namelijk wat ik van in't begin wilde doen, maar wat hij niet kon door de problemen ...

Het werkt! Nu maar even kijken naar een alternatieve anti-virus en dergelijke.

Vreemd overigens, want AVG werd me aangeraden door iedereen van de IT-afdeling. Het zou zonder twijfel het állerbeste gratis anti-virus programma zijn dat beschikbaar is. En ik moet eerlijk zeggen dat het inderdaad z'n werk uitstekend deed, tot nu toe.

Nogmaals bedankt voor de hulp. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb AVG ook altijd gehad, maar omdat het zo'n makkelijk en voornamelijk klein programma is, weinig belastend voor je pc, is het een doelwit voor spammers hackers etc. Je hebt de pech gehad dat het bij jou fout liep.

Zet nog even de discussie als opgelost, dan kunnen we hem sluiten !

MVG,

Darthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.