Ga naar inhoud

desktop doet niets meer


davy77

Aanbevolen berichten

hoi,

iemand dat mij mss kan helpen of weet wat het probleem zou kunnen zijn?

ik heb deze week een 2dehands mobo gekocht asus P7P55D.

alles zonder problemen in men case gezet en starte zonder problemen op en gaf niks van fouten of meldingen.

ik sluit men windows af en men scherm en hd's gaan uit maar men fans blijven allemaal draaien,geprobeerd om de pc uit te schakelen via de powerknop maar wilde niet uit schakelen,heb hem dan maar via de schakelaar van men voeding volledig uit geschakeld.

de dag nadien wil ik men pc terug opzetten maar deed niks meer,het standby lampje op mobo werkte wel dus stroom kreeg hij.

heb dan de bios reset maar nog steeds hetzelfde,andere voeding geprobeerd en nog niks dan alles opnieuw geinstaleerd van voor af aan. nog steeds niks. uiteindelijk een andere powerknop genomen en ging hij weer aan maar na afsluiten begon alles terug opnieuw.

iemand dat er meer info over kan geven?

mvg davy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Davy77,

 

Als ik dit zo lees denk ik dat er iets op het moederbord niet helemaal lekker zit. Als de fans blijven draaien bij het uit zetten, Dan laat het moederbord dus nog stroom door. dat zou aan het bios kunnen liggen aan gezien de rest van de pc wel uit gaat.  Je bios flashen is een optie maar dan moet je wel weten wat je doet, gaat het mis kun je moederbord weg gooien. is probleem dan nog niet verholpen dan kan het zijn dat een elco op het moederbord stroom vasthoud of doorlaad. welke dat dan is zou ik je niet kunnen zeggen.

 

Groetjes,

Bio 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik het volgende eens proberen.

 

Zorg wel dat je een antistatische plastiek zak hebt of iets dergelijks, dat is zo een zak waar een moederbord inzit als je dit aankoopt en zorg dat je statisch ontladen bent voor je hieraan begint.

Bouw het moederbord terug uit en plaats het op deze antistatische zak, sluit je voeding aan en sluit voor de rest enkel het hoog nodige aan zoals een grafische kaart en 1 geheugen latje. Zelfs geen HD of andere onderdelen. Wel sluit je die andere powerknop aan om te kunnen starten.

Wat geeft dit?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.