Ga naar inhoud

inloggen zonder wachtwoord


Heidiho

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik had het op onze laptop verkregen om in te loggen zonder wachtwoord via Gebruiker maar nu heeft onze dochter iets gedaan waarmee we alleen via haar microsoft account op onze laptop met onze gegevens geraken. Als ik via mijn account inlog, krijg ik alleen een standaardscherm. En ook heel raar als ik via "instellingen" kijk naar de accounts en ik ga naar mijn account en ik log in, dan kom ik op die van haar terecht.

Hoe kan ik dit terug aanpassen zodat we zonder wachtwoord kunnen inloggen maar wel al onze gegevens krijgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Heidiho zei:

Ik had het op onze laptop verkregen om in te loggen zonder wachtwoord via Gebruiker

 

Ik meen te begrijpen dat dit een Lokale account was. Vanuit die account heeft je dochter mogelijk gebruik willen maken van Apps of Onedrive en dat kan enkel met een Microsoft account. Blijkbaar heeft ze daarbij, op vraag van Microsoft, en niets vermoedend de lokale account aan haar Microsoft account gekoppeld.

Dat kun je als volgt ongedaan maken:

  1. Log via die account in.
  2. Ga via START naar 'Instellingen' en klik op 'Accounts'.
  3. Klik in het rechter vensterdeel op de blauwe link ' In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account '.
  4. Type in het volgende venster het wachtwoord van de Microsoft aacount waarop je ingelogd bent en klik op Volgende.
  5. In het volgende venster staat de cursor te blinken bij de nam van je eerdere Lokale account. In principe moet je daar het wachtwoord ingeven dat je eerder had ngesteld voor je Lokale account maar als daar geen wachtwoord voor ingesteld was en dat ook nu niet wenst vul je niets in en klik op Volgende.
  6. Klik in het volgende venster op Afmelden en voltooien.
  7. Na afmelden kom je in het aanmeldingsscherm waar u zich als vanouds kunt aanmelden met je Lokale account.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog iets raar: als ik via instellingen/accounts ga naar accounts die worden gebruikt door andere apps. Daar staan mijn en haar account bij maar als ik op mijn account bij beheren klik, kom ik op de website van microsoft maar dan zit ik opeens in haar account?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Heidiho zei:

Er is nog iets raar: als ik via instellingen/accounts ga naar accounts die worden gebruikt door andere apps. Daar staan mijn en haar account bij maar als ik op mijn account bij beheren klik, kom ik op de website van microsoft maar dan zit ik opeens in haar account?

Dat komt omdat uw aanvankelijke lokale account aan een microsoftaccount van je dochter gekoppeld is. Ieder moet zijn eigen lokale account aan zijn eigen Microsoftaccount koppelen. Julli maken kruisoppelingen en dat kan de bedoeling niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen gebruik denkt te maken van Apps en Onedrive en de synchronisatiemogelijkheden met andere toestellen dan volstaat een lokale account zeer zeker.

 

Moet nu offline wegens BBQ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel wij hebben nog een oude computer die werkt nog met Vista. Als we Onde Drive downloaden hierop, kan dat dan synchoniseren met onze laptop? Zodat we op allebei aan onze persoonlijke documenten kunnen? 

Fijne bbq trouwens :) smakelijk :)

Waar we onez laptop gekocht hebben, hebben ze ons dat allemaal niet uitgelegd en toen ik vorige week langsging om dat allemaal eens te laten nakijken, kreeg ik het antwoord dat die dan min een week daar moest blijven, dat ze enorm veel werk hadden. Dus daarom dacht ik het even  met wat hulp zelf op te proberen lossen:)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.