Ga naar inhoud

Acer Aspire 7720Z


PaulSA

Aanbevolen berichten

Mijn buurman heeft mijn hulp ingeroepen, maar ik kan hem deze keer zelf niet helpen!

Probleem: De laptop start gewoon Win10 gewoon op, maar de "ronddraaiende bolletjes" blijven na een poosje staan en blijven geblokkeerd!!! Soms (niet altijd) verschijnt "Automatisch herstel voorbereiden", maar ook hier blokkeert na een tijdje alles terug!

Ik weet me geen raad, maar ik heb wel gezocht naar mogelijke oplossingen:

  • de HDD eruit gehaald en verbonden met mijn laptop om de harde schijf te controleren met HDTune, maar er was geen enkele fout en de harde schijf is te zien in de verkenner
  • geprobeerd om een volledige nieuwe installatie van Win10 (nieuwste versie) ui te voeren, maar hier blokkeert ook alles!!!

Misschien hebben jullie reeds ervaring met deze problemen? Of hebben jullie een oplossing?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PaulSA zei:

geprobeerd om een volledige nieuwe installatie van Win10 (nieuwste versie) ui te voeren, maar hier blokkeert ook alles!!!

 

Kun je hierbij iets meer informatie geven? 

Hoe voer je die nieuwe installatie uit? in welke fase van de installatie 'blokkeert' alles ?

Foutmelding?

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske,

Vooreerst: bedankt voor het snelle antwoord en meedenken.

Nieuwe installatie: Ik heb via een nieuwe installatieschijf gemaakt (die ik ook al eens met succes gebruikt hebt) en heb uiteraard de bootorde veranderd. Ik volg ook heel stipt de installatie instructies (zie bijlage)

Blokkering: Helemaal in het begin verschijnt het blauwe Windowsraam en beginnen de "bolletjes" rond te draaien. Opeens stopt het ronddraaien en dit blijft zeker een 5 minuten duren. Wanneer ik toch nog wacht, slaat de laptop af. Wanneer ik de laptop opnieuw opstart, verschijnt het Windowsraam opnieuw, beginnen de "bolletjes" te draaien en nu verschijnt de tekst "Automatisch herstel voorbereiden". Opeens stopt het "bolletjesdraaien" en slaat de laptop ook hier na een 5 minuten af!!!

Een schone installatie van Windows 10 uitvoeren.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling:

Ik heb nog volgende dingen gedaan om een oplossing te vinden:

  • De HDD vervangen door een andere HDD om zeker te zijn dat misschien hier toch een probleem is. MISLUKT
  • Geprobeerd een nieuwe Win10 te installeren met een USB-stick, i.p.v. via de DVD-lezer. MISLUKT

Dus tot nu toe geen oplossing gevonden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de batterij eens verwijderd en alleen met de stroomadapter gewerkt, maar dit brengt ook geen soelaas!

 

Onmogelijk om in veilige modus te geraken: alles blokkeert direct en... je kan niets meer doen!

 

Ik dacht, ik probeer eens gewoon Vista te installeren. Wonder boven wonder werden de Windows files gekopieerd. Op het punt om dan eindelijk dat de installatie zou verder gaan blokkeerde ook hier alles!!! Ik vrees het ergste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is het probleem te wijten aan overtemperatuur van de CPU en(of) GPU ten gevolge van vervuiling van het koelelement. In een dergelijk geval sluit de laptop automatisch af ter zelfbescherming. Is die laptop al eens stofvrij gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2016 om 10:13, PaulSA zei:

Ter aanvulling:

Ik heb nog volgende dingen gedaan om een oplossing te vinden:

  • De HDD vervangen door een andere HDD om zeker te zijn dat misschien hier toch een probleem is. MISLUKT
  • Geprobeerd een nieuwe Win10 te installeren met een USB-stick, i.p.v. via de DVD-lezer. MISLUKT

 

Wat versta je precies onder 'MISLUKT'?

Hoever geraakte je bij deze acties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.