Ga naar inhoud

Geen beeld meer


darkmvr

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag nadat ik gister mijn pc gewoon correct heb afgesloten heb ik geen beeld meer als ik mijn pc opstart. de lichtjes op mijn toetsenbord gaan wel gewoon aan (1 keer aan en uit gaan ze). heb alleen nog geprobeerd alle kabels opnieuw goed aan te sluiten. leek mij verstandig eerst toch even te vragen voor dat ik ga verder rotzooien met mijn pc.

Viel me ook op dat de cd rom lades ook niet meer open gingen.

Verder is mijn pc ongeveer 3 jaar oud. ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt.

Hier verder mijn specificaties van mijn pc:

Processor:AMD Athlon 64 Processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz

Memory:1024MB RAM

Hard Drive:80 GB

Video Card:NVIDIA GeForce 6600

Monitor:Plug en Play-monitor

Sound Card:SoundMAX HD Audio O

Operating System:Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.080814-1233)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander scherm al geprobeerd?

En nadat de lichtjes van je toetsenbord uitgegaan zijn hoor je de koelers in je systeem dan draaien?

Is er enig teken van leven eigenlijk?

Zo op de ene dag van de andere lijkt mij eerder het beeldscherm dan de grafische kaart...

Maar daar is dus niks zeker en je moet dingen uitsluiten.

Als ej een schermpje ergens kan vinden en daarmee testen zou dat heel goed begin zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie en hoor de koeler gewoon draaien. verder heb ik nog geen andere monitor geprobeerd. die heb ik ook niet maar mischien moet ik mijn laptop is proberen en kijken of die zon aansluiting heeft.

Verder begin ik te twijfelen of het daar aan ligt omdat mijn cd/dvd lades niet meer reageren en/of opengaan terwijl ze wel gewoon goed op het moederbord zijn aangesloten. Tevens kan ik de power knop ook niet meer uit doen als ik hem aanzet. ik kan hem ingedrukt houden wat ik wil maar hij gaat niet uit.

Ik kan mijn pc dus alleen maar nog uitzetten bij de knop aan de achterkant van mijn pc. verder heb ik hem nog opengemaakt en het geheugen vevangen in de hoop dat die het dan wel zal doen maar dit had geen nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koeler draait nog, is er dus nog spanning. De aan/uit knop doet het niet meer. Ik vermoed dat je één van de led draaidjes op het moederbord verkeerd geplaatst hebt. Wat ik wel eigenaardig vind is dat de cd/dvd speler ook niet meer opent. Is hiervan de voedingsconnecor correct aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gister draaide me pc gewoon nog ik heb dus nergens aan gezeten. ik maak dat ding op zen hoogst een keer open om de stof eruit te halen. verder doet de powerknop het wel hij brand enzo maar ik kan hem niet uit drukken, maar wel gewoon aan vreemd genoeg. de kabels voor de cd/dvd rom speler zijn gewoon goed aangesloten ik heb ook alles nog een keer nagechekt.

de geheugensloten heb ik ook al een keer nagechekt daar is niets mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste darkmvr

Ik hecht wel geloof aan je verhaal hoor. Ik vijs ook regelmatig mijn PC-kast eens open om binnen eens goed te reinigen, en heb het ook al voorgehad hoor, een beetje onvoorzichtig en één van de leddraadjes losgekomen en dan per ongeluk verkeerd geplaatst, maar dit zou eigenlijk geen probleem mogen zijn voor de cd/dvd lezer-schrijver. Dat vind ik het eigenaardige van dit alles. Wat ik wel ooit al eens bij iemand gezien heb, was dat er een cd-rom schijfje in de lezer zat. Elektriciteit uitgevallen. Achteraf brandde het lichtje nog van de cd lezer, maar wou ook niet meer openen. Achteraf scheen er ergens iets beschadigd te zijn aan de lezer en heeft die persoon een nieuwe lezer moeten plaatsen. Heeft wel wat werk gehad om zijn schijfje uit de oude lezer te krijgen. Ik zeg nu niet dat dit bij jou ook het geval is, maar ik gis enkel op mogelijkheden.

Wat de powerknop betreft, als je deze indrukt om PC uit te schakelen, hoor je dan ook die klik, net hetzelfde die je hoort bij het indrukken om aan te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de klik hoor ik wel gewoon. Wat de cd rom speler betreft het zou kunnen dat er nog een cd in zit niet gechekt. maar ik ben al dage niet bezig geweest met dat ding laatste wat ik gister speelde is Left 4 Dead spelen daarna had ik mijn pc afgesloten. verder hoop ik niet dat mijn moederbord ofzo kapot is. dit had ik met mijn oude computer ook toen had ik hetzelfde probleem behalve dat met die cd rom en die powerknop.

maar ik ga slapen ik ga reageer morgen weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een paar dingen die het kunnen zijn....

Ofterwel is het je scherm, en dat kan je makkelijk testen door ander scherm..of huidige scherm ergens te testen.

Of je moederbord kan inderdaad kapot zijn, dat zou wel héél slecht nieuws zijn.

En dat is ook niet zo makkelijk te vinden, enigste wat je kan doen is, dat moederbord testen.

Of je voeding zou het ook kunnen zijn, moet je dan ook gewoon testen...

maar wat ik als eerste zou doen is gewoon je pc opsmijten en kijken of alles wel goed zit.

Voedingskabel van de grafische kaart(als je daar voedingskabel op hebt), even alles afgaan, misschien is er iets los geschoten, dat gebeurt wel vaker ook al heb je lang je pc niet opengedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dombodeluxe

Halllo mensjes! Ik ben dom en snap niks van computers. Ik heb namelijk mn laptop op mijn andere beeldscherm aangesloten en toen heb ik wat gepruts met mijn beeldscherm instellingen enzo ATI geadvanceerde shit ofzo? en nu heb ik geen beeld meer op me laptop, ik hoor hem wel aan gaan en dat begin geluidje van windows. Ik zie ook mijn merk enzo en daarna ook het windows flaggetje ( ik heb de f8 opties ook geprobeert) Maar ik zie niks ik hoor wel wat hoe kan ik die shit weer resetten want ik kan namelijk niks zien dus dat word een beetje lastig snapst...

PLEASE HELP ME!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.