Ga naar inhoud

PC werkt niet hard meer


Stormyweather

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Sinds eerdergisteren heb ik een gloednieuwe HP Zbook Studio G3 laptop in huis. In eht begin werkte die nog perfect, maar nu vertoont hij het eerste probleem:

De game Assassins Creed Black Flag heb ik gisteren zonder enig probleem met deze laptop gespeeld, waarbij de fps (wat in mijn geval linksboven in de hoek weergeven wordt) constant rond de 50-60 zat. Echter, als ik het spel nu opstart, zakt de fps in een keer in naar 1-2 fps. Hierdoor is de game onspeelbaar. De laptop gaat in verloop van tijd ook niet ''harder werken'', zoals dat de fan harder gaat draaien etc. 

Het enige wat ik in de tussentijd nog heb aangepast is het volgende; http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/detail?sp4ts.oid=8934841&swItemId=ob_170229_1&swEnvOid=4192

Dit is een update die ik moest installeren voor een beter werkende koeling. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar wellicht.


Iemand die me hiermee kan helpen?

Heel graag!!

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al tot de ontdekking gekomen dat het bovenstaande verschijnsel zich alleen voordoet als ik niet op de netsnoer zit, maar op de accu. Maar opzich zou ik dan toch ook hoge prestaties kunnen verwachten van mijn laptop (ondanks dat dat ten koste gaat van mijn accuduur??)

 

Tevens vroeg ik me ook nog even kort af hoe je push meldingen kan instellen voor outlook 2016, zodat, ook al is de applicatie niet geopend of geminimaliseerd, dat ik toch meldingen krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Captain Kirk zei:

Indien het probleem zich alleen voor doet wanneer je op de accu zit, zou ik je aanraden even naar je energiebeheer te kijken. Deze kan soms zo ingesteld staan dat de laptop onder accu in een soort van ECO-stand draait. In het energiebeheer is dit aan te passen.

Ik heb inderdaad naar het energiebeheer gekeken, maar heb daar niks gevonden wat leidde tot een verbeterde prestatie van de pc (indien niet aangesloten op netvoeding).

Heeft u misschien uitgebreidere instructies waar ik precies naar moet kijken?

Tot op heden heb ik de volgende vensters uitgezocht, helaas zonder resultaat, zie knipsels.

 

Heb wel aangepast dat de proccesor op batterij ook 100% krijgt (dit stond eerst op 5%), maar dit mocht ook niet baten.

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

Knipsel1.PNG

Knipsel2.PNG

Knipsel3.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de Minimale processorstatus eens voor zowel Op Batterij als en voor Aangesloten terug op de 5% zoals dit eerst was ingesteld.

Klik eens op het + teken bij Maximale processorstatus en controleer eens hoe de instellingen daar staan.

Mocht je deze bij Op Batterij verhogen controleer dan ook even het Koelbeleid voor het systeem, wat staat daar vermeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Dasle,

 

Ik heb alleen zelf de minimale processorstatus van Op Batterij verandert van 5 naar 100 procent. De percentages bij aangesloten waren al op 100 gezet. Ik heb ze nu aan de hand van jouw instructies allebei op 5% gezet. 

Bij maximale processorstatus staat het voor zowel op batterij als voor aangesloten op 100 procent. Het koelbeleid staat op actief (ook voor zowel batterij als aangesloten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De minimale processorstatus is in principe bedoeld voor als je systeem niets aan het uitvoeren is dat de processor automatisch lager geclockt word om zo minder warmte en minder stroom te verbruiken omdat het op dat moment niet nodig en als je het systeem zwaarder gaat belasten clockt je systeem je processor vanzelf omhoog.

 

Maar ik vermoed dat je probleem hiermee niet is opgelost? Heb je na de BIOS update je instellingen in het BIOS nagekeken of gewijzigd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.