Ga naar inhoud

Sata harde schijf Windows 10 verdwenen.


joker15

Aanbevolen berichten

Na het installeren van de verjaardagsupdate van Microsoft vindt mijn computer een harde schijf niet meer.

In het Bios wordt deze wel herkend, maar windows nee hoor.......

Zie de bijlage met schermafdrukken.

Wie kan helpen met goede raad om deze schijf met belangrijke gegevens terug te krijgen.

 

Groet Joker15

2016-09-07 (1).png

2016-09-07.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De inhoud van de harde schijf "Ë" wordt niet weergegeven.

Ik heb de schijf na lang proberen een schijfletter kunnen geven, was na update ook verdwenen !

Heb ook de schijf afgekoppeld en via USB (dockingstation (met voeding)) op zowel desktop als op een laptop aangesloten.

Krijg steeds de melding dat de schijf niet bereikbaar is en dat ik moet formateren.....

Zie scherm de schermafdrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, joker15 zei:

Voor mij is de boosdoener schijf E, de SP2504C

 

Ja, dat weten wel al even. Je eerste schermafbeelding was een beetje misleidend omdat je daar de E schijf benaderde terwijl de inhoud van de Download-map nog getoond werd.

Volgens CrystaldiskInfodat is de E schijf nog in goede conditie. Dat weten we dan al vast. En dat is dan positief.

Laten we eens kijken welke het bestandssysteem van die schijf is.

 

  • Klik met de rechter muisknop op het START-icoontje en kies 'Schijfbeheer'.
  • Maximaliseer het venster, en deze keer mag je nog eens een volledige schermafdruk maken(zoals eerder) en hier plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik had er voor gevreesd. Die schijf staat RAW. Het bestandssysteem is corrupt.

De kans op herstel is niet erg groot. Zonde dat je nooit een backup van de inhoud heb gemaakt. Schijf 3(G) is immers nog helemaal leeg en ook op partitie H is nog plaats zat. maar goed, dat zijn vijgen na Pasen hé.;)

Je kunt eens proberen je data te recupereren met recovery software.

Kijk bv eens of je met TestDisk iets kunt bereiken.

 

Moest je de mogelijkheid hebben om die schijf aan een andere computer te koppelen dan zou ik dat eerst eens doen. Met een beetje geluk staat alles weer op de rails.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.