Ga naar inhoud

Bios information


HVA

Aanbevolen berichten

Als ik mijn computer even niet gebruik schakelt deze automatisch over op een scherm over bios information. Hier geraak ik dan niet meer uit. Normaal via F10 of exit staat op de pagina maar dit gaat niet. De vorige dagen was hij ook al een stuk trager dan gewoonlijk. Wie herkent dit?

20160925_125938.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Esc toets werkt niet maar ik kan wel met de pijltjes werken. Ik dacht dat het enkel was als ik de computer een tijdje niet gebruikte, maar daarnet blokkeerde hij ineens om daarna eerst een zwart scherm weer te geven wat overging naar dat bios scherm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, HVA zei:

De Esc toets werkt niet maar ik kan wel met de pijltjes werken.

Dan kun je naar het tabblad EXIT gaan en kies, met pijl naar beneden, voor 'Exit without saving' en druk ENTER. De pc moet nu herstarten.

 

Laten we eerst eens de staat van je harde schijf(ven) testen.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar had ik voor gevreesd. Je interne harde schijf is dringend aan vervanging toe.

Maak als de bliksem de nodige back-ups als je er nog geen gemaakt hebt.

 

Ik ga nu naar Stadion kijken en kom er morgen op terug. Sorry hoor.:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van zodra je over de nodige back-ups beschikt rest je enkel nog het vervangen van je huidige interne hdd.

Ik hoop voor u dat je een systeembackup of beter nog een volledige schijf back-up achter de hand hebt van een goed werkende Windows.

Zo een backup kun je vanaf een andere pc gewoon terug zetten naar die nieuwe schijf mits je die schijf via een docking station aan die pc koppelt.

Nog makkelijker is de nieuwe schijf gewoon inbouwen en de pc opstarten met de herstel disk die je van het backup programma gemaakt hebt. Het is vanzelfsprekend dat je backupmedium  ook moet aangesloten zijn. 

 

Omdat ik over onvoldoende informatie beschik moet ik helaas te veel in de voorwaardelijke zijn spreken.

Kun je iets meer vertellen over je hardware(mogelijkheden) en over je back-ups?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.