Ga naar inhoud

Netwerk


ed97

Aanbevolen berichten

- Desktop en laptop beide met W10
- Via "netwerk" kon ik alle gedeelde mappen en bestanden probleemloos lezen en bewerken.

- Wou nu een thuisgroep aanmaken. Reeds meerdere malen in het verleden gedaan maar nu lukte het niet.
  Bericht: "deze pc is momenteel niet beschikbaar"
- Aangezien ik eigenlijk hetzelfde kan via "netwerk" leek dit geen groot probleem.

- Als ik nu echter via "netwerk" de andere pc wil bereiken krijg ik plots onderstaande vraag:

 

Netwerk.PNG

 

- Verschillende namen geprobeerd en als wachtwoord kan ik mij eigenlijk alleen mijn Microsoft account voorstellen.
   Niets helpt.
- Ik heb zelfs op beide pc's een C-back-up gedaan (dus geen herstelpunt) en steeds dezelfde vraag.

Hoop dat iemand kan helpen. Mijn thuisgroep is niet belangrijk maar ik had graag mijn netwerk terug.

 

aangepast door droske
Loze ruimte verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alles wat ik geprobeerd heb is klaarblijkelijk onderstaand de oplossing:

- ik werk met een lokaal account en zonder wachtwoord

- In netwerkcentrum heb ik wachtwoord beveiligd delen op uitgeschakeld gezet.
- Bij de netwerkreferenties (bijlage eerste bericht) heb ik de gebruiksnaam van de andere computer ingegeven maar ZONDER wachtwoord.

Mijn netwerk werkt nu perfect en zeer snel. Kan dus alle gedeelde mappen probleemloos lezen en schrijven.
Ik ga het niet meer wagen om een thuisgroep aan te maken want daarmee is alle ellende begonnen terwijl ik die eigenlijk niet nodig heb.
Bedankt voor het meedenken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ed97 zei:

In netwerkcentrum heb ik wachtwoord beveiligd delen op uitgeschakeld gezet.

Dit heeft de doorslag gegeven.

 

9 uren geleden, ed97 zei:

Ik ga het niet meer wagen om een thuisgroep aan te maken want daarmee is alle ellende begonnen terwijl ik die eigenlijk niet nodig heb.

Als je eerder al eens een thuisgroep hebt aangemaakt en je kent dat wachtwoord nog dan mag die instelling geen probleem zijn.

 

Lees ook HIER eens.

aangepast door droske
link toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

- De doorslag was ook om geen Microsoft wachtwoord in te geven. Gezien wachtwoord beveiliging uitgeschakeld was, zag hij ieder wachtwoord als verkeerd.

- Ik heb in XP, W7 en W10 vele malen een thuisgroep ingesteld en weet in principe wel hoe het werkt.
  Beide pc's hebben hetzelfde thuisgroep wachtwoord maar toch zien ze elkaar niet via thuisgroep. Alhoewel ik met een goed werkend netwerk geen thuisgroep nodig heb wilde ik toch

  eens uitzoeken waarom het niet werkte. En zoals gezegd, toen is de miserie begonnen. Ik ben terug tevreden en ga het me niet riskeren om het nog eens uit te zoeken!!
Mvg   :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.