Ga naar inhoud

Upgrade game pc (suggesties gevraagd)


jens

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleempje, namelijk mijn game pc zou geüpgrade moeten worden maar hier hangt wel een kostprijsje aan.:mellow:

In de bijlage heb ik een bestandje gezet waar je mijn huidige hardware kan vinden.

PC_JENS.txt

 

Nu heb ik onlangs Battlefield 1 gekocht maar af en toe durft er lagg op treden tijdens het gamen.

Blijkt mijn CPU niet echt meer mee te kunnen, en mijn RAM raakt ook aardig vol. 

Zoals jullie kunnen zien op de bijgevoegde screenshots, lijkt het probleem niet te liggen aan mijn grafische kaart.

Gezien de prestaties denk ik dus dat mijn CPU het allemaal niet tijdig genoeg niet meer kan verwerken.

Dus zal ik mijn CPU, RAM en vervolgens dan ook mijn moederbord moeten vervangen.

Nu is alleen mijn vraag welke CPU raden jullie mij aan, ik zou het liefst zo goedkoop mogelijk blijven, maar voor kwaliteit ben ik wel bereid te betalen. (het is ook de bedoeling dat ik weer een aantal jaartjes verder kan ;))

 

Het moederbord dat ik zou aanschaffen is: Asus Z170 Pro Gaming,

Het RAM: Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit,

En aan de CPU twijfel ik dus nog, er zijn 4 mogelijkheden, maar ik zou graag jullie mening horen :)

Het gaat namelijk over de volgende 4:

  • Intel I5-6600
  • Intel I5-6600K
  • Intel I7-6700
  • Intel I7-6700K 

 

Nu weet ik dat vroeger een I7 overbodig was voor te gamen (nog even voor alle duidelijkheid, het is specifiek voor te gamen, nergens anders wordt de pc voor gebruikt).

Maar ik weet niet hoe dit ondertussen is geëvolueerd met de jaren heen en hoe dit zit met de huidige games. Mijn vraag is dus ook een beetje of het nuttig is een I7 te plaatsen voor te gamen of niet, en of de overklokte versies veel verschil geven (ikzelf ben niet direct van plan te overklokken).

Graag hoor ik jullie mening en advies, als er eventueel nog ander advies is omtrent het moederbord en/of het RAM, hoor ik ze ook graag :D

 

Plus nog een klein vraagje: is het een groot verschil en dus de moeite om van windows 7 naar win 10 te upgraden juist voor te gamen?

 

Alvast bedankt :top:

screen processor & ram.png

screen video.png

aangepast door jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.