Ga naar inhoud

Boot folder zowel in C:\Windows als in Documenten?


melvin194

Aanbevolen berichten

De folder 'Boot' staat zowel in mijn Documenten als in de C:\Windows folder en ik vermoed dat dit is gebeurd na de upgrade van Windows 7 naar 10. De vraag is of ik 1 van deze boot folders moet verwijderen en/of er consequenties verbonden zijn aan het behouden van beide folders.

Ik begrijp dat de Boot folder functioneert voor het opstarten etc. maar ik snap niet hoe deze map ook nog eens tussen Documenten is gekomen.

Wellicht is deze map op één of andere manier geselecteerd tijdens een proces voor de upgrade naar Windows 10.

Het vreemde is dat de Boot folder in Documenten op een kopie of recovery lijkt en zelfs folders zoals system32 staan erin, terwijl deze ook gewoon in mijn C:\Windows folder staan.

 

Ik licht de situatie toe met een aantal screenshots.

'Boot' in Documenten:

Boot in Documenten.png

De mappen Ghost, ProgramData, sources en Users zijn leeg. Program Files en Windows bevatten het volgende:

Program files.png Windows.png 

          

'Boot' in C:\Windows

:Boot in Windows folder.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2016 om 16:42, melvin194 zei:

De vraag is of ik 1 van deze boot folders moet verwijderen en/of er consequenties verbonden zijn aan het behouden van beide folders.

 

De map Boot in C:\Windows mag je absoluut niet verwijderen.

De map Boot in 'documenten' is volgens mij een restant van eerdere gebruikmaking van één of andere recovery of Win PE (Bart PE?) schijf en mag verwijderd worden.

Als je toch nog bang bent om die te verwijderen verplaats ze dan eens vanuit je map 'Documenten' naar je Bureaublad.

Na een herstart van de pc weet je snel of ze gemist wordt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.