Ga naar inhoud

Google Analytics


simpa

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op mijn website www.4disatravel.be staat een scriptje zoals je ziet in bijlage met twee verschillende tracking nummers van  Google Analytics.
Mijn nummer is UA-37828585-1. Dit nummer heb ik opgegeven in het CSM systeem. Dat ander nummer zal van de websitebouwer kunnen zijn.
Ik heb geen verstand van scriptjes dus weet niet of ik dit eigenlijk moet melden of niet.  Iemand een idee?

Alvast bedankt.

 

Groetjes

 

Patricia 

google analytics 4disa travel.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter uitbreiding:

Voor meer "beheer" over je tracking codes, zou je ook de google tagmanager kunnen gebruiken. Dit is een gratis tool. 

Je haalt dan alle tracking codes van je website, en voegt alleen de tagmanager tracking code toe. 

 

In de tagmanager managementpaneel kun je dan ZELF beheren welke tracking codes toegevoegd moeten worden (bijv. google analytics). Deze kun je dan ook labelen, verwijderen van bepaalde pagina's, en ga zo maar door. Je zou zo kunnen bijhouden welke tracking code om welke reden op je website staat. En zo kun je ook trackers uitschakelen zonder je code aan te hoeven passen. 

 

Het is een super tooltje, en heeft allerlei integraties met andere trackers. Bovendien kun je ook custom html toevoegen voor trackers die niet ondersteund worden door de tagmanager. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me nog niet helemaal duidelijk, na de tekst van de support Google te hebben gelezen,  voor deze dummy zonder scriptkennis

er mag één exemplaar van de klassieke Analytics-ccode (ga.js) instaan maar zien jullie er ook twee of slaag ik de bal mis?

 

Even kort schetsen: de websitebouwer heeft  één hoofwebsite www.selectair.be gemaakt en 115 reisbureaus gebruiken dit CMS. Ik beheer 2 websites  www.4disatravel.be en www.condettatravel.be  maar mag niets van code aanpassen. De Google tagmanager is een goed idee maar helaas mag ik niet gebruiken.

 

ga ( create UA-37828585-1  ) De cijfertjes van Analytics voor eigen intern gebruik.

ga ( create UA -19903558-3    dit staat in de algemene website www.selectair.be maar dus ook in onze websites

 

op zichzelf geen probleem, die websitebouwer mag uiteraard zijn code erin plaatsen maar worden mijn cijfers correct verwerkt?

 

alvast bedankt!

 

Patricia 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.