Ga naar inhoud

Windows Server 2012 R2 Essentials - Error in PowerShell - MediaStreamingEnabler.exe gives CommandNotFoundException


habhab

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows Storage Server 2012 R2 Essentials op een Seagate NAS server.

 

Ooit heb ik de Media Server Role geinstalleerd, maar daar de Seagate nu niet echt een performante machine is, heb ik die role snel weer "proberen" te verwijderen. Lukt niet zo goed, blijkt nu.

 

Als ik op de server mijn Essentials Dashboard opstart, zie ik dat PowerShell na een tijdje ook wordt opgestart. Na een 10-tal seconden flitst er een errormessage voorbij en sluit PowerShell weer af.

 

C:\Windows\system32\Microsoft.Windows.ServerEssentials.MediaStreamingEnabler.exe : The term ‘C:\Windows\system32\Microsoft.Windows.ServerEssentials.MediaStreamingEnabler.exe is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.

At line:1 char:1

+ C:\Windows\system32\Microsoft.Windowd.ServerEssentials.MediaStreamerEnabler.exe

+ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

       + CategoryInfo             : ObjectNotFound: (C:\windows\syst…mingEnabler.exe:String) [], CommandNotFoundException

       + FullQualifiedErrorId    : CommandNotFoundException

 

 

Nadat bovenstaande message voor een fractie van een seconde zichtbaar was, sluit PowerShell af, en start vervolgens Essentials Dashboard correct op. Maar ik haat error messages, ik hou van een zo clean mogelijk systeem.

 

Ik ben niet zo'n PowerShell expert, maar het lijkt me duidelijk dat bij het opstarten van Essentials Dashboard, er ergens een script wordt opgestart die nog verwijst naar de reeds uninstalled Media Server Role. Ik vermoed dat het dus kan opgelost worden om die script ergens te desactiveren. Maar zoals ik al zei, ik ben hier geen expert.

 

Iemand op dit forum die dat wel is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.