Ga naar inhoud

[DreamWeaver] Opzet lay-out


esteban²

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik bijna aan het einde van mijn cursus DreamWeaver 8.0, toch lijkt het wel zo dat alles nogal beknopt is uitgelegd en enkel grote basislijnen aan bod komen. De lay-out heb ik volledig in mijn hoofd en ik ken ook wel alle principes voor de opbouw van een site, maar met mijn Frontpageverleden (jah, de oertijd, ik weet het) zit ik toch met enkele zaken die me niet meteen duidelijk zijn.

Ik zou qua opzet het (eerste) onderstaande resultaat willen verkrijgen. (screenshot) Om het met de meest simpele woorden uit te leggen,

Een site in het midden van je scherm met als breedte 800 pixels (zo blijft het op 800*600 ook duidelijk) en een bepaalde achtergrond langs de zijkant, die kan dienen voor alle schermresoluties.

dwlayoutjuistuv5.jpg

Ik dacht dit te doen met frames, (en eigenlijk zal ik het zo moeten doen ook), zoals in het onderstaande screenshot te zien is. Maar dan stuit ik op het feit dat de schuifbalk in de middenframe zit, in plaats van opzij. Is het dan niet de bedoeling zulke opmaak met frames te bereiken?

dwlayoutfoutprogramnz6.jpg

dwlayoutfoutge6.jpg

Oja, is het mogelijk een afbeelding die als achtergrond word gebruikt en 'n Y-repeat heeft, links of rechts uit te lijnen? (in dit geval zou ik het willen gebruiken voor de ruimte aan de zijkanten) Of moet deze afbeelding op maat zijn en hoe zit dat dan in andere schermresoluties?

Alvast bedankt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.