Ga naar inhoud

IRIScan book 3 voor tekst via windows


snowi

Aanbevolen berichten

Weer eens de hulp nodig van PCH. Ik beloof daarna (even ) wat rust.;)

Ik kocht onlangs een handscanner “IRIScan Book 3”

En ik kan tekst (ocr) scannen mits gebruikmaking van de microSD card en die ook gebruikt wordt om afbeeldingen te scannen.  

Maar ...je kan ook makkelijker rechtstreeks scannen via Windows met een bijgeleverd kabeltje en dat minder omslachtig werken is dan met die microSD card. Maar met afbeeldingen werkt dat prima, maar voor tekst niet.

Nu ben ik al 3 uur (erg hé ...:blush:) aan het zoeken geweest op de site van IRIScan  http://www.irislink.com/NL-BE/c936/IRIScan-Book-3---Technical-Support.aspx , maar hoe meer ik zoek, hoe meer mogelijkheden ...en problemen ik krijg. Misschien zou het lukken met Readiris  http://www.irislink.com/NL-BE/c936/IRIScan-Book-3---Technical-Support.aspx  doch weet niet waar ik dat activeren kan. De Readiris shortcut op mijn bureaublad ontbreekt gewoon.

Of via HP  https://support.irislink.com/en-us/article/72-hp-i-r-i-s-ocr-windows maar ik heb geen HP (een HP-PC dat ze bedoelen??)  Daarom vraag ik het liever hier in de hoop dat er nog iemand zo een handscanner bezit en me verder helpen kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske,

Sorry, na wat verder zoeken bemerk ik dat Readiris niet echt nodig is. Deze dient om tekst om te zetten naar Word e.d. maar PDF alleen volstaat voor mij. En dat kan ik ...mits gebruik van de microSD card. En dat is nu net wat ik vermijden wil. Ik zou dus graag rechtstreeks de tekst willen scannen via de USB-verbindingskabel en wat wel mogelijk is om afbeeldingen te scannen.

De handleiding had ik reeds. En toegegeven, daar wordt niets gezegd om PDF te maken via de USB-kabel, dus ik denk dat het enkel gaat mits gebruikmaking van het kleine microkaartje dat ik dan nog eens in een grotere SD card-adapter moet steken en dan pas in het apparaat. Ik vrees ook dat veelvuldig gebruik van die voor mij althans, omslachtige handelingen de levensduurte van dat systeem zullen beïnvloeden. (altijd dat insteken en uithalen ...) En natuurlijk dat het minder vlot werkt dan met enkel de USBkabel zoals voor afbeeldingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na verder zoeken lees ik volgende info op de site https://support.irislink.com/en-us/article/587-walkthrough-iriscan-book-3-pc

 

- Scan to micro SD card - With the scanner disconnected all scans are stored as JPG or PDF files

- Connect the scanner via the USB cable and use the IRIScan Direct software to scan into a program like Word, Paint etc.. These scans will scan an image into a program with no OCR taking place. The purpose of this tool is to scan a picture to an app that can accept pictures such as Word or Paint or copy the scan to the clipboard to paste into another application. No OCR takes place.

Zpoda

Wel lees ik dat de bijgevoegde micro SD card 2Gb is maar tot 32 Gb kan verwerken. al bij al toch iets dat het opzoeken heeft opgeleverd.

https://support.irislink.com/en-us/article/109-does-it-support-microsdhc-memory-cards

Does it support microSDHC memory cards?

MicroSD and microSDHC cards up to 32 Gb are supported

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, te vlug geweest. ik wou nog schrijven: (i.p.v."Zpoda" ...)

...Zodat ik ondanks mijn beperkte kennis wel mag veronderstellen dat het in andere woorden hopeloos is.

Ook dat de 2 Gb card kan vervangen worden en het toestel 32 Gb card kan verwerken. (ooit kocht ik voor een digitaal fototoestel een heel wat zwaardere SD card en ...mijnt toestel kon dat niet verwerken! Dus toch belangrijk om dat te weten van die 32 Gb card ...;))

 

Dank voor de aangeboden hulp maar ik denk (en vrees:() dat dit topic mag afgesloten worden.

Nog een fijn weekend gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit domein ben ik een leek. Het gegeven dat er buiten mij ik hier nog niemand is langs geweest doet me vermoeden dat dergelijke scanners niet veel gebruikt worden.

Het ontbreekt ons echt niet aan goede wil om je trachten te helpen hoor. Onze ervaring met deze apparaten ontbreekt gewoon.

 

Dus volgens je voorlaatste antwoord hierboven blijkt dus...

  • Apparaat is NIET met usb kabel aan pc verbonden: Alle scans worden als JPG of PDF bestanden op de Micro SD card opgeslagen.
  • Apparaat is WEL met usb kabel aan pc verbonden: Mits gebruikmaking van de IRIScan Direct software kun je scans direct laden in programma's als Paint, Word, enz. , hetzij programma's zonder OCR ondersteuning. je kunt scans ook op het prikbord laden om ze dan in een programma te plakken.
  • De meegeleverde micro SD kaart is er een van 2 GB, doch het apparaat ondersteunt kaartjes tot 32 GB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, droske zei:

Het ontbreekt ons echt niet aan goede wil om je trachten te helpen hoor

 

Droske,

Oh, maar ik twijfel zeker niet aan de goede wil van PCH hoor! Trouwens, ze hebben me al meerdere malen flink uit de nood geholpen! Maar zoals u zegt, als er niemand is die het apparaat kent, kunnen ze me ook niet helpen.

Ik heb nu gescand met de microkaart en dan is een pdf maken kinderspel. Ach, het vraagt wat meer handelingen maar voor de rest ...we hebben tijd:)

Misschien nog meegeven dat een vroegere handscanner (pakweg 25 jaar geleden toen ik nog jong was ...:D) echt hopeloos was en nauwelijks tekst (OCR) herkende of met talloze te corrigeren fouten. Plus dat je voor een A4 moest “aaneen” monteren en dus een heel gedoe. Daarmee vergeleken is een nieuw apparaat enorm verbeterd. Het werkt voor mij althans, met toch wel verbluffende resultaten vergeleken met vroeger.  En het is handig wanneer een scan erg moeilijk te nemen is met de gewone printer/scanner. Had ik niet durven hopen. Stond maanden geleden in aanbieding in een warenhuisketen en 'iemand moet het toch uitproberen' troostte ik me toen;)

Nogmaals gemeende dank!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.