Ga naar inhoud

opstartwachtwoord wordt niet aanvaard


cdparadijs

Aanbevolen berichten

ik werk met een vaste PC (windows 10), maar ik heb onlangs ook een laptop gekocht (voor als ik eens in de kliniek beland of op reis ben of zo). Ik heb allerlei geïnstalleerd op de laptop (windows 10 stond er al op) en heb hem nadien uitgezet en sindsdien niet meer gebruikt. Omdat ik binnenkort een poosje in de kliniek zal moeten verblijven heb ik hem zonet nog effe geprobeerd. Hij vroeg eerst het wachtwoord. Ik vulde het in, maar hij meldde "wachtwoord is onjuist". Waarschijnlijk zal hij tijdens het installeten destijds het wachtwoord dat ik altijd gebruik niet aanvaard hebben, maar ik weet niet meer welk wachtwoord ik dan WEL ingevoerd had. Geen nood, ik kan klikken op "wachtwoord opnieuw instellen", maar dan vraagt hij een "wachtwoordherstelschijf" en die heb ik niet (er is ook geen disc-lezer in de laptop, wel UBS-aansluitingen voor bv. een memory-stick). Ik heb nu op internet (via mijn vaste PC) allerlei middeltjes gevonden om het wachtwoord opnieuw in te stellen ("ga naar configuratiescherm en..."), maar ik kan helemaal niet naar configuratiescherm of naar gelijk wat, ik kan alleen maar allerlei wachtwoorden invullen, maar dat leidt tot niets en ik kan dus niet verder. PC heropstarten helpt ook niet. Wat nu ? kan iemand mij helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, cdparadijs zei:

Hij vroeg eerst het wachtwoord. Ik vulde het in, maar hij meldde "wachtwoord is onjuist". Waarschijnlijk zal hij tijdens het installeten destijds het wachtwoord dat ik altijd gebruik niet aanvaard hebben, maar ik weet niet meer welk wachtwoord ik dan WEL ingevoerd had.

 

Stel dat het wachtwoord dat je bij het instellen van je account toch aanvaard is geweest.

Als er in dat wachtwoord ook cijfers voorkomen, vergeet dan niet op de NumLock toets te klikken om het numeriek blok te activeren alvorens je wachtwoord in te voeren.

 

Het zou ook kunnen dat je onder de verkeerde toetsenbord instelling zit. bv QUERTY i.p.v. AZERTY. Kijk eens of er in het aanmeldingsscherm, in de rechter benedenhoek, een NLD symbooltje staat Zie onderstaande afbeelding.. Zo ja, klik er op om de juiste toetsenbord instelling te selecteren alvorens je wachtwoord in te voeren. 

Afbeeldingsresultaat voor Windows 10 aanmeldingsscherm

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou even vermelden dat ik nu vanop mijn vaste PC een "wachtwoordhersteldisk3 gemaakt heb op een usb-stick (waar ook nog andere zaken opstaan !), maar als ik dan daarmee beweging wil krijgen op mijn laptop start de wizzard wachtwoordherstelweliswaar op en kan ik een nieuw wachtwoord ingeven, dat nog eens herhalen, een "geheugensteun" invullen, maar dan krijg ik de melding "er is een fout opgetreden bij het terugzetten van het wachtwoord voor dit gebruikersaccount" (waarschijnlijk omdat de gebruikersaccount van de vaste PC van waarop de hersteldisk gemaakt is niet overeenstemt met die op de laptop). Ik heb met meerdere (totaal verschillende) wachtwoorden en "geheugensteunen" geprobeerd.

Met die azerty/querry heb ik rekening gehouden, maar dat helpt ook niet. NDL symbool en andere symbolen (klok e.d. verschijnen pas na invullen en aanvaarden van wachtwoord, maar daar geraak ik dus niet voorbij).

aangepast door droske
ww verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, cdparadijs zei:

(waarschijnlijk omdat de gebruikersaccount van de vaste PC van waarop de hersteldisk gemaakt is niet overeenstemt met die op de laptop).

Inderdaad.

 

Ben je HIER al mee aan de slag geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wou even vermelden dat ik nu vanop mijn vaste PC een "wachtwoordhersteldisk3 gemaakt heb op een usb-stick (waar ook nog andere zaken opstaan !), maar als ik dan daarmee beweging wil krijgen op mijn laptop start de wizzard wachtwoordherstelweliswaar op en kan ik een nieuw wachtwoord ingeven, dat nog eens herhalen, een "geheugensteun" invullen, maar dan krijg ik de melding "er is een fout opgetreden bij het terugzetten van het wachtwoord voor dit gebruikersaccount" (waarschijnlijk omdat de gebruikersaccount van de vaste PC van waarop de hersteldisk gemaakt is niet overeenstemt met die op de laptop). Ik heb met meerdere (totaal verschillende) wachtwoorden en "geheugensteunen" geprobeerd.

Met die azerty/querry heb ik rekening gehouden (in plaats van jantje11, wat het normaal zou moeten zijn, jqntje11), maar dat helpt ook niet. NDL symbool en andere symbolen (klok e.d. verschijnen pas na invullen en aanvaarden van wachtwoord, maar daar geraak ik dus niet voorbij).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, cdparadijs zei:

nee, niet vergeten, ik heb dat gedaan (vanop mijn vaste PC), heb bevestigingscode ontvangen en kan nu desgewenst op mijn vaste PC het opstartwachtwoord veranderen,

Je hebt dus zowel op je desktop(vaste) pc als op je laptop een Microsoft gebruikersaccount ingesteld !?

 

Het is dan toch vreemd dat je voor beide pc's een verschillend wachtwoord ingesteld hebt. Of heb je bij het instellen van je (microsoft) gebruikersaccount op je laptop een nieuw microsoft ID aangemaakt?

Het volgende is ook van toepassing voor Windows 10: http://www.zdnet.be/article/144563/windows-8-wat-is-een-microsoft-account/

Dit dus ter info bij mijn vraag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaste PC staatr totaal los van laptop. Vaste pc heb ik al vele jaren. Ik moest daar in 't begin uiteraard ook een gebruikersnaam en een wachtwoord opgeven. Ik herinner mij nog dat ik een outlook adres moest aanmaken (hoewel ik dat niet nodig heb want ik werk met telenetadressen, en dat ik toen xxxxxx@outlook.be ingevuld heb, en dan moest ik een gebruikersnaam kiezen en daar wou ik janbal voor nemen maar dat hij dat aanvaardde hij niet omdat jan al in het emailadres voorkwam en dan heb ik maar paulbal ingevuld, en het wachtwoord dat ik altijd gebruik. Nadien heb ik ingesteld dat het niet nodig is om wachtwoord op te geven bij opstarten. En dan een paar maand geleden heb ik de laptop in gebruik genomen. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen ook een outlook-email-adres heb moeten invullen en zo, ik heb er in ieder geval een aantal toepassingen kunnen opzetten. En nu wil ik hem terug proberen en vraagt hij naar een opstartwachtwoorden en hij neemt mij vast wachtwoord niet aan. Het zou kunnen dat hij dat toen niet aanvaard heeft en dat ik een ander wachtwoord heb moeten nemen maar dat weet ik niet meer. Ik ga nu op de link in je laatste bericht klikken.

aangepast door droske
e-mail adres verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.