Ga naar inhoud

opstartwachtwoord wordt niet aanvaard


cdparadijs

Aanbevolen berichten

Met een Microsoft gebruikersaccount kunt u zelf geen inlognaam en wachtwoord kiezen, maar gebruikt u een e-mail adres en het bijhorende wachtwoord dat al gekoppeld is aan een Microsoft account. Zo kun je perfect op verschillende computers een zelfde Microsoft account gebruiken bij het instellen van een Microsoft gebruikersaccount. Dat laatste is iets dat niet iedereen weet. Zo gebeurt het dan dat men bij ingebruikname van een nieuwe pc bij het instellen van een Microsoft gebruikersaccount (i.p.v. een lokaal account) denkt een nieuwe Microsoft account te moeten aanmaken. Men vergeet dan ook nog vaak om het ingestelde wachtwoord van die nieuwe Microsoft account te noteren en ergens veilig op te bergen.

Zelf stel ik naast een Microsoft gebruikersaccount ook nog altijd een lokaal account met administrator rechten in. Zo heb ik via die account nog altijd toegang tot mijn computer bij eventuele inlogproblemen bij mijn Microsoftaccount.

 

Geef eens het merk en het modelnummer van die nieuwe laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, dat zal dan wel zo zijn, maar toen ik de laptop voor het eerst opgezet heb moest ik uiteraard allerlei invullen, dus een gebruikersnaam en een wachtwoord en zo, en ik wist niets af van een "gebruikersaccount", trouwens ik kon in dat vak waar ik een gebruikersnaam moest invullen en in het vak waar ik een wachtwoord moest invullen uiteraard niet invullen "zie mijn gebruikersaccount" of zo. Ik MOEST een gebruikersnaam en een een wachtwoord kiezen of ik kon niet verder. Ik heb de laptop nu meegegeven aan mijn verpleegster die een computer-expert kent, en met wat geluk is het probleem morgen van de baan. Ik meld mij morgennamiddag terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is sowieso altijd op te lossen door een terugkeer naar fabrieksinstelling. Vandaar dat ik je vroeg om het merk en modelnummer van je laptop, zodat ik je zou kunnen zeggen hoe je dat moet doen. Dit is voor mij echter altijd het laatste redmiddel dat ik inzet. Daarom heb ik je eerst terug op pad willen zetten met je bestaande Microsoft aacount(s).

Jammer dat je het hier zo snel opgegeven hebt.

 

9 minuten geleden, cdparadijs zei:

Ik meld mij morgennamiddag terug.

Dat is fijn.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet uw hulp zeer te waarderen, hoor ! maar ik heb het helemaal nog niet opgegeven ! verre van !! ik heb nu al vanalles geprobeerd en het volgend probeersel is er naar laten kijken door die vriend van mijn verpleegster (naar 't schijnt iemand die dagdagelijks beroepshalve computerproblemen oplost), en als dat niets oplevert zullen we de laptop inderdaad naar best resetten naar fabrieksinstellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zonder naar fabrieksinstelling te gaan?

En is het wachtwoord u nu bekend? Want dat blijft sowieso belangrijk voor later, ook al hoef je het nu niet meer in te geven bij de opstart.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

alles staat er nog op, er is eenvoudigweg geen wachtwoord meer, en hij heeft uitdrukkelijk via mijn verpleegster gezegd dat ik nooit meer een wachtwoord zal moet ingeven, er zal dus in de toekomst geen moment komen dat ik dat wachtwoord ineens wel terug zal moeten ingeven (ik gebruik die laptop maar zeer sporadisch, enkel in de kliniek of zo, ik ga daar dus niets speciaals mee doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2016 om 15:13, cdparadijs zei:

er zal dus in de toekomst geen moment komen dat ik dat wachtwoord ineens wel terug zal moeten ingeven

Ik hoop het voor u, maar als het om een Microsoft account gaat dan onthou je dat wachtwoord best wel want vroeg of laat heb je dat nodig.

Niet om nu in te loggen zolang je met de huidige instellingen werkt, dat klopt. Maar wel als je naar de instellingen van je Microsoft account wil gaan of als je MAIL voor die account wil gebruiken, enz.

 

Automatisch inloggen in Windows 10 is eenvoudig in te stellen maar er zit een keerzijde aan die medaille. Velen vergeten daardoor na verloop van tijd hun wachtwoord en als je het  nergens genoteerd hebt dan kun je op zeker ogenblik voor onaangename verassingen komen te staan.

 

Het is maar ter info hoor.

 

Nog een fijne Kerstdag. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles staat er nog op, er is eenvoudigweg geen wachtwoord meer, en hij heeft uitdrukkelijk via mijn verpleegster gezegd dat ik nooit meer een wachtwoord zal moet ingeven, er zal dus in de toekomst geen moment komen dat ik dat wachtwoord ineens wel terug zal moeten ingeven (ik gebruik die laptop maar zeer sporadisch, enkel in de kliniek of zo, ik ga daar dus niets speciaals mee doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.