Ga naar inhoud

PCIe kaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller vraagje


Red Falcon

Aanbevolen berichten

Is een PCIe  controllerkaart 2x USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, compatibel met een PCI Express x1 connector?

Dit is een ouder Intel DG33TL moederbord met Sata I/USB2 en er zou daar een SSD schijf moeten worden op aangesloten mits dat er eerst een DeLOCK kaart PCIe 2.0 x1 USB3.0 + 2x Sata 6Gb/s, Controller ingebouwd word.
Maar ik vraag mij daarbij af of die kaart zal werken op dat moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het maar de vraag of je moederbord het opstarten van een PCIe SATA adapter ondersteund :hmmmm: want mocht dat niet het geval zijn kun je hiervan niet opstarten.

Via de link staat in een beoordeling te lezen dat de adapter hiervoor geschikt is, dus dat zal denk ik niet voor problemen gaan zorgen.

Zal eens kijken of ik meer info kan vinden over dit moederbord en een PCIe SATA adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Dasle zei:

Dan is het maar de vraag of je moederbord het opstarten van een PCIe SATA adapter ondersteund :hmmmm: want mocht dat niet het geval zijn kun je hiervan niet opstarten.

Via de link staat in een beoordeling te lezen dat de adapter hiervoor geschikt is, dus dat zal denk ik niet voor problemen gaan zorgen.

Zal eens kijken of ik meer info kan vinden over dit moederbord en een PCIe SATA adapter.

Als het OS mijn kaart herkend, zullen de schijven die eraan hangen ook herkend worden denk ik, en zal ik wel kunnen opstarten van die SSD.

Als je een Pc opstart zoek die dan niet eerst naar een schijf met MBR, ja toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een pc opstart gaat deze eerst alle herkenbare hardware initialiseren zoals CPU, geheugen, dvd drives, HD's maar ook insteekkaarten zoals deze SATA adapter of andere hardware.

Maar het gebeurt weleens dat zo een SATA adapter niet als opstartbaar medium word herkend, wel kan deze dan gebruikt worden als Windows is opgestart.

Maar verdere info kan ik helaas niet vinden van deze combinatie moederbord en adapter. :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.