Ga naar inhoud

Last van BSOD


DickB

Aanbevolen berichten

dag allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum, want ik zit met een groot probleem! paar dagen geleden zat ik te gamen, toen m'n pc in eens crashte! BSOD kwam te voorschijn! ik weet inmiddels het probleem! het heeft als het goed is te maken met mn drivers waar een update voor klaar stond. wel apart want daarvoor is die niet gecrashed terwijl er toen ook een update klaar stond! waarschijnlijk komt het ook deels door mn anti-virus! maar ik weet hoe ik het moet oplossen, maar ik kan met geen mogelijkheid in mm pc komen. want bsod blijft maar voorkomen! ik kan niet mn bureaublad bereiken! ik kan niks doen! dus mijn vraag is wat kan ik het beste doen? mn videokaart eruit halen en dan proberen op te starten of??... 

 

mvg,

Dick Benard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens op te starten in de veilige modus.

Als dat lukt, zet dan een systeemherstelpunt terug van vóór de problemen zijn begonnen.

Hopelijk heb je systeemherstel destijds ingesteld want vanzelf staat dat niet aan en dan beschik je niet over herstelpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tip! maar het is zelfs zo erg, dat als ik bij dat blauwe herstelscherm ben, en ik wil dus naar geavanceerde opties enz voor het opstarten in veilige modus dat die dan weer crasht! dat is dus het probleem! ik weet wat ik moet doen maar ik heb de mogelijkheid niet om het snel te doen voordat ie crasht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de pc intern stofvrij?

Draaien de fans bij het opstarten?

 

Indien beide OK, verwijder dan de videokaart eens. Opgelet met statische elektriciteit!

Zit er meer dan 1 latje RAM geheugen in de pc, dan verwijder ze eens op 1 na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit nog eens:

  • Geen enkel apparaat aan sluiten. Harde schijf, DVD's CD rom of zo ..Dus niets aansluiten, zelfs geen muis of toetsenbord. Geen enkele SATA-kabel op het moederbord aansluiten (smalle platte, meestal rode, kabels) voor de HD of CDrom)!!! Geen aparte videokaart in het AGP of PCIe slot steken, even de videokaart van het mobo verwijderen dus.
  • Enkel voeding inpluggen en power switch om de pc op te starten (is gemarkeerd als PWR)
  • 1 Geheugenlatje in het moederbord zetten op plaats 1 (dichtste bij de processor) en zeker zijn dat de klemmetjes aan de uiteinden goed in de chip klikken!
  • Monitor aansluiten.
  • Normaal moet de pc nu opstarten (ook hoorbaar) en aan blijven zolang je hem niet afsluit.
  • Indien pc niet opstart even een andere voeding gebruiken. Als de pc nog niet opstart, ander  geheugenlatje proberen.
  • Bedoeling is dat je, op de wijze de eventuele defecte onderdelen reduceert tot maximum 4. Het mobo, het geheugen, cpu en de voeding.

Laat het resultaat eens weten zodat we eventuele volgende stappen kunnen ondernemen op zoek naar de fout.

 

 

 

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DickB zei:

dit heb ik gedaan! de pc start wel op! blijft op lenovo startscherm hangen!

Meer mag je niet verwachten in die situatie. Blijf hij zo gedurende lange tijd draaien?

 

1 uur terug, DickB zei:

ik had en ff uit gedaan en opnieuw aangedaan! toen ging het scherm niet aan de pc! later dee ik het weer, toen ging het scherm wel weer aan

Je bedoelt dat je geen beeld had en nadien weer wel.

Dan groeit de verdenking richting videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.