Ga naar inhoud

Externe harde schijf opdelen


Cil

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, Ik wil voor iemand een externe harde schijf in 2en delen, maar krijg alleen de optie Volume verwijderen ipv Volume verkleinen? Ik ga via schijfbeheer en klik met rechtermuis op die harde schijf. Wat en hoe krijg ik dat voor elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een nieuwe, lege schijf?

Ik zie niet in waarom men een externe harde schijf in partities wil opdelen, dat heeft totaal geen zin.

Je kunt er gewoon mappen in maken al naargelang wat je er in wil opslaan. Op die manier benut je het schijfvolume het best.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het gaat om een bestaande HD, echter heeft die oudere dame een nieuwe pc aangeschaft met een SSD 120gb, (beetje weining) wilde nu haar externe opdelen, zodat ze meer overzicht heeft voor haar materialen voor Paint shop, zoals tube/afbeeldingen etc

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die nieuwe pc zit haast zeker ook nog een traditionele harde schijf. Kijk maar eens in schijfbeheer (rechter muisklik op START / ...) .

Het is die schijf die je moet gebruiken voor data opslag. Een externe harde schijf moet je als back-up medium gebruiken zodat je van alle data een dubbel hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schijf CILIA (J:), dat is de externe harde schijf zeker? Die staat in het FAT32 bestandssysteem. De maximum bestandsgrootte is daardoor beperkt tot 4 GB.

 

Voor het eerst zie ik hier een laptop met slechts 120 GB interne opslag. waarschijnlijk is ooit de oorspronkelijke interne harde schijf vervangen door een SSD van 120 GB. Dan heeft men geen andere keuze dan de data op een externe harde schijf op te slaan. Je hebt dan wel nog een tweede externe harde schijf nodig om backups op te slaan. Doet men dat niet dan is men bij een crash van de huidige externe harde schijf alle data kwijt.

Een beter alternatief is een HDD-bay plaatsen ter vervanging van het CD/DVD station. In die bay kan dan een traditionele harde schijf geplaatst worden om de data op te slaan. De huidige externe harde schijf kan dan uitsluitend als backup medium gebruikt worden. de aankoop van een tweede externe harde schijf is dan niet nodig.

 

Dit zijn vrijblijvende adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dame heeft de PC (Geen laptop) van de week aangeschaft en laten installeren. Nu ben ik voor haar in de weer om alle filters enzovoort voor het gebruik van Paint shop in orde te maken en loop daar dus tegenaan.
Ik snap niet wat je bedoeld met die externe is beperkt tot 4gb?
Heb je enig idee wat de kosten zijn voor een HDD-Bay(neem aan dat dat een Harde schijf is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Cil zei:

Heb je enig idee wat de kosten zijn voor een HDD-Bay(neem aan dat dat een Harde schijf is)

Wordt vaak ook HDD Caddy genoemd. Lees HIER.

Omdat het blijkbaar om een nieuwe laptop gaat, is dat een taak voor de winkelier. Denk aan de garantie!

 

11 minuten geleden, Cil zei:

Ik snap niet wat je bedoeld met die externe is beperkt tot 4gb?

Lees HIER vooral de kenmerken van FAT32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.