Ga naar inhoud

Geblokeerde Windows 10 via zwart scherm.


doeveren

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 minuten geleden, doeveren zei:

Blijkbaar is er daar iets wat ik niet begrijp, maar morgen probeer ik weer.

mvg

OK. Tot morgen. Maar als het dan weer mis gaat, weet dan eens te vertellen wat je dan ziet. Een zwart scherm? Een foutmelding? Zo ja, welke? Noteer ze voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige melding van die 3 keuzes( veilige modus) iederkeer moest ik opnieuw beginnen bij

Automatisch herstel voorbereiden

problemen vaststellen op de PC

dus alles opnieuw

er stond wel het volgende

Logboekbestand D:\Windows\Syst32\logfiles\Srt\SrtTrail.txt

volgens mij geraak ik niet gewoon en ook niet in veilge modus

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, doeveren zei:

De vorige melding van die 3 keuzes( veilige modus) iederkeer moest ik opnieuw beginnen bij

Dus Veilige modus met Opdrachtprompt lukte ook niet. Dat is jammer want ik had een fix van de MBR in gedachten.

Automatisch herstel levert ook al geen resultaat op.

Ongewoon is wel dat Windows op je D partitie staat. Ik vraag me dan ook af wat er op de C partitie staat. Mogelijk een eerdere Windows installatie.

 

Het is zoeken naar de ware oorzaak van het probleem:

  • Conflict tussen twee besturingssystemen? Op C en D partitie.
  • Virus infectie?
  • Corrupt bestandssysteem?
  • Falende harde schijf.

Moest de pc in mijn handen zijn dan zou ik eens opstarten met een Windows 7 Live CD. Dat biedt de mogelijkheid om inzicht te krijgen in het probleem aan de hand van een aantal tools die in die dan beschikbaar zijn. Zoals: Conditie van de Harde schijf testen (CrystalDiskInfo), Scannen naar malware (Avira PC cleaner).

Ik weet echter niet of je het ziet zitten om daar mee aan de slag te gaan. Oordeel  zelf maar eens.

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan.

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, doeveren zei:

Op de C partitie stond Windows 7, die dvd heb ik nog. Nu staan er resten de 7 op die ik niet weg krijg.

Ik begrijp niet goed hoe het mogelijk is dat bij een upgrade naar Windows 10 deze op een andere partitie kan geïnstalleerd geraken. Of heb je een Clean installatie van Windows 10 uitgevoerd i.p.v. een upgrade?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.