Ga naar inhoud

draadloze netwerken worden niet gevonden


vxvk

Aanbevolen berichten

Plotseling kan mijn laptop de draadloze netwerken in de omgeving niet meer vinden. Het lijkt ook of de wifi aansluiting niet meer werkt. Weet iemand hoe ik dat herstellen? Ook zijn plotseling alle tegels van windows 10 verdwenen. Kan ik die weer terugzetten? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, dat is het probleem. Het is eigenlijk niet mijn laptop maar van iemand anders. En het herstelpunt dat ik had gemaakt, was te oud en daardoor niet meer te zien. De andere herstelpunten gaven geen oplossing. De tegels heb ik wel weer teruggezet. Maar ik had iets aan de instellingen van het modem gewijzigd en opeens zag ik weer alle routers in mijn omgeving maar na een nieuwe start waren die weer verdwenen en ook het wijzigen van de instellingen van het modem gaf dit keer geen oplossing. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van het merk en model van een laptop kan Wifi via een knopje of een toetscombinatie worden in -en uitgeschakeld. Zit daar misschien het probleem? Aan de routerinstellingen zou ik niet te vlug gaan prutsen, tenzij je er voldoende kennis van hebt. Als er ook geen externe verbindingen (geburen) gevonden worden dan zit het probleem zeker niet bij je router maar bij de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het was echt een ellende. Ik heb back-ups gemaakt van de bestanden. Gelukkig stond alles in documenten en ik had een extra partitie gemaakt. Ook daarvan heb ik een back-up gemaakt. Voor alle zekerheid. Want bij een nieuwe installatie van windows hoort toch alleen de c-schijf geformatteerd te worden. En dat kan je niet kiezen. Dus bij de nieuwe installatie was ook de extra partitie weg. Gelukkig dus van die back-ups. Maar wel een waarschuwing voor als ik weer iets moet herstellen. Zelf maak ik regelmatig herstelpunten. Windows 10 staat er  weer op. Ik zal weer een nieuwe partitie maken, de back-ups terugzetten en de programma's weer installeren.  Maar hoe alles zo kapot kon gaan, weet ik niet. Ik heb dat bij mijn eigen laptops nooit meegemaakt.  Het kost wel een hoop tijd, maar je leert er wel van. Hier was de F10 toets bedoeld voor het aan- en uitzetten. Die toets werkte niet. Ik heb ook een het stuurprogramma van het toetsenbord nog vernieuwd. Maar alleen wat op de laptop stond, want ik kon natuurlijk het internet niet op. Maar in elk geval bedankt voor het meedenken. Het leek me goed om je te laten weten wat ik allemaal geprobeerd en gedaan heb, Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe is het probleem opgelost omdat ik een hele nieuwe installatie heb gedaan tot en met windows 10. Ik loop er nu tegenaan dat ik wel een herstelpunt kan maken maar dat ik geen herstelpunt kan terugzetten. Als ik op het internet kijk, ben ik niet de enige maar er worden geen goede oplossingen geboden. Weet iemand wat er aan de hand is? Gerda

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vxvk zei:

Als ik op het internet kijk, ben ik niet de enige maar er worden geen goede oplossingen geboden.

Welke van die 'oplossingen' heb je al vergeefs geprobeerd?

 

Heb je een register-cleaner staan? Zo ja, welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat werkt ook niet. Ik heb een hele rij herstelpunten gemaakt omdat ik wilde weten wanneer het misging. Ik kan dus wel teruggaan tot voordat ik de printer installeerde,  maar dat schiet dus niet op. Zodra ik de printer installeer, krijg ik de foutmelding.  Ik heb ook al gezocht op de computer of ik iets van windows apps kan vinden maar niet bij de gebruikers, niet bij de gebruiker met de naam en ook niet bij openbaar. Kennelijk gaat systeemherstel naar een map die hij of niet kan vinden of die niet bereikbaar is of iets dergelijks. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen registercleaner aanstaan. Wat ik heb gedaan: ik heb tot driemaal toe een complete herinstallatie van windows 7 naar windows 10 gedaan. Steeds bij elk programma dat erbij kwam een systeemherstelpunt gemaakt en weer opnieuw geactiveerd. Ik ontdekte dat bij hotmail een probleem ontstond. Omdat hotmail niet echt gedeïnstalleerd kon worden, heb ik weer een geheel nieuwe installatie gedaan. Toen zonder hotmail en daarna weer opnieuw alle programma's geïnstalleerd. Alles werkte toen goed totdat ik bij de canon printer kwam. Daarna kwam de foutmelding. Ik heb ook nog naar oplossingen gezocht op grond van de foutmeldingscode 0x80070091. Maar dat heeft voornamelijk te maken met het wissen van bestanden. En ik weet natuurlijk ook niet of er na de installatie van de canonprinter soms bestanden al dan niet gewist moeten worden. Of al dan niet toegankelijk moeten zijn. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.