Ga naar inhoud

Wifi valt uit


Aanbevolen berichten

Ik heb een router aangesloten op het bestaande draadloze modem van mijn provider. Dit omdat ik boven anders geen bereik heb. Dit heeft een tijdje prima gewerkt, maar sinds kort valt de wifi verbinding van het hoofdmodem soms weg. Soms heeft alleen de laptop een wifi signaal en de telefoons niet. Soms heeft 1 telefoon wifi en andere telefoons hier in huis niet. Wel een wifi signaal. Geeft ook aan dat het verbonden is met wifi, maar kan dan niet internetten. Ontkoppel ik de router die boven staat is het weer goed.

 

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik boven wel bereik met met deze router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is met Wifi altijd even zoeken. De oorzaak van je probleem kan van alles zijn. Van storing van signalen in de buurt tot verzin het maar. Omdat je signaal sinds kort weg valt zou het kunnen zijn dat in de buurt een modem er bij is gekomen welke stoort op die van jou. Heb je al eens een ander kanaal van je hoofdmodem geprobeerd?

Mocht je een Android telefoon of tablet hebben, met de app "Wifi analyzer" kun je heel eenvoudig zien welke modems er in de buurt zijn, van welke kanalen gebruik gemaakt wordt en welk kanaal voor jou het beste zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.