Ga naar inhoud

Win 10 pc start steeds opnieuw op...


Pitoe

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten valt de pc na een 5-tal seconden uit en start dan opnieuw op terug voor een 5-tal seconden enz...

Ik heb de harde schijf er reeds uit verwijderd en gecontroleerd op fouten via de usb van een andere pc. Er zijn geen fouten.

En nu ...?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg geen scherm bij het opstarten en kan dus nergens klikken.

Na achtereenvolgens loskoppelen van harde schijf en dvd in de pc bleef het euvel.

Met ook het geheugenkaartje te hebben verwijderd start hij wel op weliswaar met beep om te zeggen dat allicht het geheugen ontbreekt.

Terug harde schijf en dvd aangekoppeld zonder geheugenkaartje en pc start op en blijft draaien. Het uitvallen elke 5 seconden is gestopt.

Als ik nu het geheugenkaartje er terug in plug schakelt hij weer iedere 5 à 10 seconden terug aan en af.

Zou dat er op wijzen dat er een probleem is met de geheugenkaart? Ik heb natuurlijk  geen reserve kaartje en speciaal er eentje kopen daarvoor is nogal duur voor het geval dat de oorzaak daar dan toch niet aan ligt. Kan ik het geheugenkaartje alleen testen hardware matig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou wel eens een probleem kunnen zijn met de driver van de cardreader.

 

Klik eens met de rechter muisknop op Start en kies Apparaatbeheer.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Geef ook eens het merk en modelnummer van je pc.

 

Misschien is er iets mis met de cardreader zelf. Ik denk dan in eerste instantie aan verbogen contactjes. Kijk dat eens heel goed na met een vergrootglas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske, ik denk dat we op een verschillende golflengte zitten:

  1. zoals ik meldde, ik krijg geen beeld op het scherm = (zwart scherm).
  2. het bedoelde  geheugenkaartje gaat over de ramgeheugenstrip intern de desktop pc.
  3. de harde schijf en dvd bedoelde ik ook deze intern de desktop pc.

Mvg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dat heb ik dan inderdaad fout opgepikt.

 

Gaat het hier om een RAM geheugen latje dat altijd al in deze pc (laptop?) gezeten heeft?

Heb je de contacten van het latje al eens schoon gemaakt? Dat kan met een gom. Daarna de gom resten grondig verwijderen. Opgelet voor statische elektriciteit hé.

Is er een vrij geheugenslot beschikbaar? Zoja, heb je het latje al eens in dat slot geplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Pitoe zei:

Zonder latje er in blijft de pc wel draaien ( althans de ventilatoren)

De pc blijft nu draaien omdat er geen besturingssysteem geladen is. Die beeps zijn er omwille van het ontbreken van het RAM geheugen.

Ik denk niet dat er iets fout is met het RAM geheugen.

Mogelijk is er een driver probleem. Probeer eens op te starten in de veilige modus. Wellicht lukt dat voor u enkel aan de hand van methode III.

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Pitoe zei:

Bij het opstarten valt de pc na een 5-tal seconden uit en start dan opnieuw op terug voor een 5-tal seconden enz...

Ik ging van de veronderstelling uit dat de pc volledig opstartte en dan na 5 seconden terug opnieuw opstartte.

De pc wil dus opstarten maar kan doodgewoon niet meer opstarten. Zo had ik het niet begrepen.

 

Ik ga even van de veronderstelling uit dat het een laptop is. Geef eens het merk en modelnummer (en/of  SNID nummer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.