Ga naar inhoud

geluid stoort en kraakt


SandraD

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb kortgeleden een computer laten samenstellen en over het algemeen heel tevreden.

Enkel het geluid stoort en kraakt de hele tijd.

Ik gebruik een headset, welke aan de voorkant van mijn computer is ingeplugd.

Hij gaf hetzelfde met speakers, die getest op een andere pc dit probleem niet gaven.

 

Omdat ik een echte leek ben met computers, graag alles zo simpel mogelijk uitleggen :)

Ik maak gebruik van draadloos internet dmv een usb adapter, die ook aan de voorkant van mijn computer zit.

 

Ik weet niet welke versie ik heb en welke geluidskaart, maar als iemand me vertelt waar ik dit kan vinden, zoek ik het op.

 

ohja, degene die mijn pc heeft gebouwd had volgens zijn zeggen nergens last van.

Helaas verblijft hij voor zijn werk een paar maanden in het buitenland, dus kan ik hem daarvoor niet verder benaderen.

 

Alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:

  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.