Ga naar inhoud

primair e-mail account verwijderen


wannoo

Aanbevolen berichten

Heb op mijn nieuwe laptop per vergissing mijn e-mail (Telenet) aangemaakt door op de optie Outlook te klikken. Account is aangemaakt maar ik krijg geen enkele mail binnen. Achteraf bleek volgens de website van Telenet dat ik had moeten klikken op "geavanceerde instellingen" en alzo handmatig de instellingen voor inkomende en uitgaande mail van telenet in te voeren (je moet het maar weten).

Ik zit nu dus met een mail account dat blijkbaar primair wordt genoemd en waar ik dus geen enkele mail binnen krijg.

Hoe kan ik dit verwijderen zodat ik opnieuw en nu op de juiste manier de mail account voor telenet kan instellen?

 

Ik had ergens gelezen dat zulks handmatig kon door in de map C:\gebruikers\...naam\AppData\Local\Packages\microsoft.windowscommunications_xxxxxxx\Localstate het account te verwijderen. Daar zou een map mail moeten staan en daar dan de account verwijderen (desgevallend opnieuw opstarten). In die map vind ik echter geen map mail of iets dat wijst op een mail account. ?

 

Ik heb ondertussen al dagen liggen speuren naar een oplossing maar ben ten einde raad. Is er een oplossing of moet ik win 10 volledig opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een snelkoppeling naar om het even welk e-mail programma draagt meestal wel de afbeelding van een envelop, daarmee weten we dus nog niet om welk e-mail programma het bij u gaat. Maar het vermoeden is gerezen dat het om de App MAIL van Windows 10 gaat. Zie onderstaande afbeelding.

5947e4ba81a19_AppMAIL.jpg.4776934b9eaa7506ce169ba60f6e7d07.jpg

 

In dat geval heb je zeker wat aan deze handleiding.

Maak (opnieuw) een account aan op basis van je Telenet gegevens. Deze keer zoals het moet. Lees HIER.

Verwijder nadien de "foute" account.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad App MAIL van Win 10. Daar heb ik een onder Outlook mijn e-mail adres opgegeven hetgeen dus blijkbaar mijn primair is.

Heb daarna ook al een tweede account aangemaakt op basis vd Telenet gegevens (geavanceerde instellingen). Maar ook hier krijg ik buiten de welkomstmail van Win 10 geen andere mail binnen???

Probleem is dat ik die eerste niet kan verwijderen (optie is niet beschikbaar); het tweede account (de alias) krijg ik wel de optie om te verwijderen.

De support microsoft geeft nergens een oplossing hiervoor.

 

Ik vermoed dat ik bv  emClient kan installeren en daarmee mijn mail-adres kan instellen en App MAIL gewoon kan negeren. Ik vind het alleen een rommeltje dat die andere account daar nog opstaat.

 

Wat ik dus eigenlijk wil is alle accounts in de App MAIL gewoon verwijderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.