Ga naar inhoud

Windows installeren op een vista


claudine

Aanbevolen berichten

Op een oude laptop  (vista) wil ik met een iso windows 10 installeren (32bit)

Ik heb dit al verschillende malen gedaan – zelfs van een XP. Altijd met succes.

Hier geraak ik niet verder dan het window logo en hij smijt mij telkens buiten.

De boot volgorde is volgens mij juist. 

Bij any key start hij op van de cd rom – blijft draaien – toont het window logo – geeft enkele bips en sluit af.

Waar moet ik het gaan zoeken.

Ik heb opgezocht dat het perfect mogelijk is met een iso van vista naar windows 10 te gaan.

Heeft iemand misschien een tip.

Alvast bedankt

Groetjes

Claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Installatie DVD in orde is dan denk ik in de eerste plaats aan het RAM geheugen.

Zitten de geheugen latjes goed ingeprikt? Hoeveel RAM steekt er in die pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet volstaan om Win 10 te kunnen installeren. Misschien is er toch wel iets mis met de installatie DVD.

Heb je eerder op deze pc al eens een andere Windows versie geïnstalleerd? Zo neen, probeer er eens Win XP op te zetten om te weten of dat lukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze laptop niet. Hij is van mijn zoon en is al 4 jaar niet gebruikt. Hij doet ook raar. Hij is super traag, staat vol spelletjes en heeft een zware Norton, welke ik nu probeer te verwijderen met speciale software.

ik ga hem eerst zo veel mogelijk uitkuisen, ccleaner enz. Proberen. En dan een xp iso bestand branden.

indien je nog andere tips hebt altijd welkom en alvast bedankt.

claudine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft die niet eerst uit te kuisen om er Win 10 op te installeren. Heb je niet de beschikking over een andere pc om een WinXP installatie CD te branden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.