Ga naar inhoud

Administrator: Uw account is uitgeschakeld. Neem contact op met de systeembeheerder


MySTeRio52

Aanbevolen berichten

Gemakshalve plak ik hier even een bruikbaar deel van een andere bestaande handleiding.

 

Windows zal normaal gesproken de 'herstel omgeving' automatisch starten bij bepaalde boot mislukkingen. Bijvoorbeeld: na twee opeenvolgende mislukkingen om het hoofdbesturingssysteem te starten, of als er twee opeenvolgende afsluitingen plaatsvinden binnen twee minuten na voltooiing van het opstarten of na soorten van secure boot of Bitlocker fouten. 

Of: Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op de knop PCH004.jpg (Afsluiten) en vervolgens op Opnieuw opstarten.. (Zie rechter benedenhoek van het aanmeldingsscherm). Opgelet: Er wordt geen aanmeldingsscherm getoond wanneer je account niet beveiligd is met een wachtwoord of pincode.

1. Op het moment dat u het menu (op blauwe achtergrond) van de Windows Herstelomgeving ziet, kies je voor Problemen oplossen.

Veilge modus Windows 10 - PCH005.jpg

 

 

2. Klik op Geavanceerde opties.

 

Veilge modus Windows 10 - PCH006.jpg

 

 

3. Klik NIET op Opstartinstellingen, zoals rood omkaderd, maar op Systeemherstel.

 

Veilge modus Windows 10 - PCH007.jpg

 

In het volgende scherm klik je op Volgende.

 

post-9560-0-20174600-1439737356_thumb.jp

 

 

Selecteer dan het gewenste herstelpunt.

Wil je weten of het terug zetten van het herstelpunt gevolgen heeft voor geïnstalleerde software of drivers  klik dan op zoeken naar programma’s die worden beïnvloed.

 

post-9560-0-74786700-1439737386_thumb.jp

 

 

Na de zoekopdracht krijg je het resultaat- venster. Klik er op sluiten.

 

post-9560-0-20106500-1439737414_thumb.jp

 

Druk dan op Volgende.

 

post-9560-0-60430400-1439737441_thumb.jp

 

 

Klik op Voltooien.

 

post-9560-0-99184500-1439737478_thumb.jp

 

 

Klik nog op Ja.

 

post-9560-0-48391400-1439737510_thumb.jp

 

 

Het systeemherstel wordt uitgevoerd.

 

post-9560-0-80031600-1439737547.jpg

 

post-9560-0-99533200-1439737854.jpg

 

 

Als het systeemherstel voltooid is klik je op opnieuw opstarten.

 

post-9560-0-97531600-1439737887.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost...

 

Vraag mij niet hoe maar na veel trials en errors zijn collega's (via F4) in safe mode geraakt.

Bij opstarten de kabel uittrekken zodat je in een soort systeemherstel komt.

Van daaruit heb ik een nieuw gebruikersaccount gemaakt en is alles nu in orde.

Ik ben niets verloren van gegevens.

 

Toch bedankt voor alle gedane moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/7/2017 om 18:32, MySTeRio52 zei:

Bij opstarten de kabel uittrekken zodat je in een soort systeemherstel komt.

De kabel uittrekken om een pc af te sluiten mag je NOOIT doen!!! Het kan je harde schijf beschadigen.

Wat je uiteraard wel mag, dat is de startknop ingedrukt houden totdat de pc afsluit. Dat heeft hetzelfde resultaat als de kabel uittrekken doch nu wordt de pc veilig afgesloten.

 

Bij sommige pc-merken kun je inderdaad via F4 naar fabrieksinstelling, desgewenst met behoud van data. En dat is wat bij u is uitgevoerd.

Deze optie zou aan bod gekomen zijn indien mijn instructies om via de herstel opties een herstelpunt terug te zetten niet had kunnen doorgaan omdat er geen herstelpunt ter beschikking was.

Er is nu door "collega's" meteen voor deze drastische methode gekozen. Op zich zeker niet slecht omdat je pc nu weer als nieuw draait.

 

Tot slot. Vergeet systeemherstel niet in te schakelen.

Sla ook een systeembackup op je externe harde schijf op, het kan van goud waarde zijn wanneer je het nog ooit meemaakt dat je pc niet meer opstart of niet goed meer werkt. Nu ben je gered door "fabrieksinstelling", maar soms werkt ook dat niet en dan...

Indien je nooit eerder een back-up van je data gemaakt hebt dan zul je nu wel beseffen hoe belangrijk het is om dat achter de hand te hebben. Doe het nu dus onmiddellijk en herhaal het regelmatig.

 

Hier enkele gratis back-up programma's: 

EaseUS Todo Backup: https://www.pc-helpforum.be/topic/61409-easeus-todo-backup-free-89-handleiding/

 

AOMEI Backupper: https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-handleiding/

 

Macrium Reflect Free versie 6.1.936 : https://www.pc-helpforum.be/topic/61450-macrium-reflect-free-versie-61936-handleiding/

 

Paragon Backup & Recovery 14 Free: https://www.pc-helpforum.be/topic/61494-paragon-backup-recovery-14-free-edition-handleiding/

 

Macrium Reflect Free heeft me nog nooit teleurgesteld maar is door zijn uitgebreide mogelijkheden tevens de moeilijkste in gebruik.

EaseUS Todo Backup is gebruiksvriendelijk maar heeft me al enkele keren in de steek gelaten.

AOMEI Backupper geniet tegenwoordig veel aanhang. Zelf heb ik er nog niet zoveel mee gewerkt dan met de twee eerst genoemde.

Paragon Backup is degelijk, doch de gebruikersinterface heeft me nooit kunnen bekoren.

 

Het is zoals altijd een kwestie van persoonlijke smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.