Ga naar inhoud

Interne Intel gpu uit- en Nvidia gpu inschakelen


Abramelin

Aanbevolen berichten

Eind vorig jaar kocht ik aan 40.% van de prijs een steengoede MSi Prestige notebook met een Nvidia GTX 960 m kaartje ingebouwd. 1x kreeg ik na een herinstall van Windows 10 de keuze aangeboden om aan het OS de videokaart te laten kiezen.  Nu blijkt dat steeds de Intel chip te zijn die in de cpu zit geintegreerd. Wanneer ik drivers installeer en het instellingenmenu open van nvidia krijg ik enkel te lezen dat er op die gpu geen beeldscherm is aangesloten. Is dit nu softwarematig aan te passen of is er een hardwareprobleem? Ik week niet hoe dit werkt.

Op de desktop heb ik vroeger zelf een kaart geplaatst op pci xpress x16 en daar kon ik makkelijk kiezen.

 

Wat ik al gedaan heb, de intel uitzetten via apparaatbeheer, de driver van nvidia weg en via de etup van nvidia een schone install. DieNvidia vind dus geen beeldscherm. Waarom niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.