Ga naar inhoud

18.4 inch laptop


Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn laptop vernieuwen. Nu is het eigenlijk mijn secundair toestel. Het meeste werk ik met mijn desktop. 

Mijn huidige werkt nog maar ik een beetje traag aan het worden. Acer Aspire 8930G

Ik zou het liefst er niet teveel geld willen aan besteden aangezien het een tweede toestel is. Het ideale zou zijn om een snellere te kunnen kopen, tweedehands...

 

Hebben jullie voor mij enkele suggesties? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tjoeptjie zei:

Het ideale zou zijn om een snellere te kunnen kopen, tweedehands...

 

De kans op een miskoop is dan niet gering. Er worden er nogal wat aangeboden waarop een niet legitieme Windows geïnstalleerd is. Om nog niet te spreken over andere gebreken.

Omdat je de laptop als tweede pc gebruikt en er niet te veel geld aan wil geven is het te overwegen om je huidige laptop te upgraden. Je weet wat je aan je huidige laptop hebt hé.

In je Acer Aspire 8930G  is er namelijk plaats voor 2 schijven. Nu zit er slechts één hdd van 320 GB in. Stel dat je er een SSD schijfje van 128 of 256 GB bij steekt om daar je Windows op te installeren. De huidige hdd van 320 GB kun je dan gebruiken voor je data.

Je bent dan gesteld voor 100 euro of iets minder.

Vraag is uiteraard of je zelf de handvaardigheden hebt om dat uit te voeren.

En misschien is zelfs de processor te upgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze moet zeker kunnen: http://ark.intel.com/products/33918

Vrijblijvende tip: http://www.ebay.com/itm/100-OK-SLAYX-Intel-Core-2-Duo-T9500-2-6-GHz-Dual-Core-Laptop-Processor-CPU/181815436223

 

Hou er echter rekening mee dat je bij een processor upgrade voor een nieuwe licentie van je Windows moet gaan !!!

 

1 uur terug, Tjoeptjie zei:

Er zitten al twee schijven in. 2x320GB...

Je kunt er één vervangen door een SSD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zit niet vast gesoldeerd op het moederbord, zeker weten!

 

Op 4/8/2017 om 13:51, Tjoeptjie zei:

Hoe bedoel je, nieuwe licentie? Deze was toch gratis...dus nu zou ik moeten betalen?

 

 

Enkel als je huidige licentie aan een Microsoft account is gekoppeld kun je na een belangrijke hardwarewijziging je Windows opnieuw activeren.

Lees HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan je argumenten geven dat ik ze perplex kan laten staan? Want dit is het tweede antwoord dat ik krijg...

 

Geachte,

Uw CPU kan niet vervangen worden. In een laptop is dit helaas niet mogelijk. De meeste zitten vastgesoldeerd…

Voor de harddisk te vervangen door een SSD komt dit op:

·         240Gb SSD (SP240GBSS3S55S5) kost 139,- Btw incl.

·         Plaatsing schijf kost 60,- Btw incl.

·         Reïnstall Windows & drivers kost 86,- Btw incl.

Mvg,

Tim

Format C:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tjoeptjie zei:

Kan je argumenten geven dat ik ze perplex kan laten staan? Want dit is het tweede antwoord dat ik krijg...

 

Dat is niet moeilijk. Laat ze dit filmpje maar eens bekijken. vanaf minuut 10 is duidelijk zichtbaar dat de processor vervangbaar is.

Hier een afbeelding die ik uit dat filmpje geknipt heb:

5996fda0f2429_PCHscreenschots003.jpg.2ee585e1b18154022ee2a67126fccd0c.jpg

 

KLIK HIER voor een afbeelding van hetzelfde moederbord waar je kunt zien dat de processor verwijderd is.

 

Enne... de informatie die u van ons krijgt is gratis. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.