Ga naar inhoud

Waar staan mijn mappen en waar zouden ze moeten staan?


ynory1

Aanbevolen berichten

Kan een domme vraag zijn, waarvoor excuses maar 'k ga ze toch stellen.
Ik ben een complete leek op gebied van Windows 10. 
Sinds gisteren in het bezit van nieuwe laptop, mét windows 10 dus.

Ik heb de mappen van mijn oude pc gekopieerd naar de "map" genaamd "Deze PC" op mijn nieuwe pc.
Vraag me niet hoe maar al mijn mappen van mijn oude pc staan nu blijkbaar in OneDrive op de C:\users\

Ik heb blijkbaar ook een D schijf.
Ik wil helemaal geen bestanden in OneDrive hebben staan. 

Moet ik nu mijn bestanden knippen en dan plakken in D? De C dient blijkbaar eerder voor programma's? Waarom zitten mijn bestanden dan in C? Kan dat niet automatisch naar D gezet worden?

En dan heb ik nog zoiets dat rechts onderaan iets van google is qua back up en synchronisatie....

Ik ben echt compleet in de war en zoek me te pletter maar vind geen goeie uitleg of antwoord...
Kan iemand mij helpen met dit stom vraagje? En weet iemand misschien een goed boek om windows 10 mee te kunnen  snappen?

Bedankt alvast
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

9 uren geleden, ynory1 zei:

Sinds gisteren in het bezit van nieuwe laptop, mét windows 10 dus.

Gefeliciteerd en succes ermee.

 

9 uren geleden, ynory1 zei:

Ik heb de mappen van mijn oude pc gekopieerd naar de "map" genaamd "Deze PC" op mijn nieuwe pc.
Vraag me niet hoe maar al mijn mappen van mijn oude pc staan nu blijkbaar in OneDrive op de C:\users\

Dus niet rechtstreeks onder "Deze pc" maar  in C:\Users\"uw accountnaam"\OneDrive

In dat laatste geval zullen ze daar al wel staan van toen je de vorige computer hebt gebruikt.

Open de verkenner eens (gele map (beneden) in de taakbalk en open "Deze pc". Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Hier gaan we al eens mee beginnen. Je overige vragen komen later nog aan bod.

En van zodra je tijd hebt kun je al eens een eenvoudige handleiding van Windows 10 doornemen. Klik hier.

Opgelet: Deze handleiding is gebaseerd op de eerste versie van Windows 10. Hier en daar ga je dus kleine verschillen opmerken maar bruikbaar is deze handleiding zeker nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je welkomsbericht! 
Dus: mijn oude pc draaide onder windows 7. Nu zit ik dus op 10. Gisteren van dikke miserie een dik boek gaan kopen over Windows 10. ("De Dikke Van Duuren" ) Heb me er gisteren al goed mee geamuseerd. Alles onder 10 is compleet ergens anders te vinden dan onder 7.
Wat je me daar zegt van een knipprogramma.... dat ken ik nog niet.... ben heel traag qua leren!
Maar.... met dat boek is het me toch gelukt om pijn pc aan te passen zoals ik het wil. Mijn programma files staan nu allemaal onder de C:\ en al mijn mappen met persoonlijke bestanden staan nu onder de D:\ 

Ik denk dat dat toch de bedoeling is met deze pc. Heb iets van een 930 Gb op de D en de C is beperkter qua geheugen.
Enfin, dat is me dus gelukt.
Mijn OneDrive is ook up to date. Die heb ik leeg gekregen. Ik hoef geen bestanden ergens in een cloud. Ik gebruik dat niet. Ik heb die OneDrive ook verplaatst naar de D:\
'k Snap echter niet dat die onder mijn verkenner nu zichtbaar is op de 2 plaatsen???!!!

Mijn google drive.... da's nog een bestaand probleem..... die zat hier gisterenavond nog bezig met back ups en synchronisatie en dan kreeg ik het leuke bericht dat die vol zat. Heb dat ding afgesloten, maar dat is nog niet de oplossing dus.... én, in dat boek staat natuurlijk niets in van google drive!!!

'k Ga me nu nog wat met andere zaken bezighouden en eens zoeken naar dat knipprogramma gedoe! :-) 

Bedankt alvast voor de hulp! Much appreciated!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De C: partitie zal een onderdeel zijn van een SSD schijf vermoed ik. Data bewaar je inderdaad best niet op de SSD (C: partitie), dat komt de SSD niet ten goede.

 

9 minuten geleden, ynory1 zei:

Ik hoef geen bestanden ergens in een cloud.

Als je geen bestanden wenst te delen met een tablet of smartphone...

En als je dan maar over een ander extern medium beschikt zoals bv een externe harde schijf, zodat je daarop back-ups kunt opslaan. En niet wachten met het maken van back-ups zowel van je Systeem als een volledige schijf back-up van je gewone harde schijf. Een crash kan ook bij een nieuwe computer voorvallen en komt meestal onaangekondigd !!!

 

13 minuten geleden, ynory1 zei:

Ik heb die OneDrive ook verplaatst naar de D:\

Hoe ben je daarbij te werk gegaan? Dat hoort zo te gebeuren.

 

Over Google drive: https://support.google.com/drive/?hl=nl#topic=14940

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh... Ah ja, heb 128 GB SSD en 1TB HDD. :-)

 

Nee, ik wil niet echt bestanden delen met andere pc's en smartphones etc. Ben nogal ouwbakken.... als ik iets nodig heb op mijn tabletje, dan kopieer ik dat wel naar daar. Ik heb niet meteen een probleem om iets te delen maar ik ben niet zo scheutig op het feit dat mijn bestanden ergens in de lucht hangen....

Externe harde schijf heb ik inderdaad! Ik neem een back up ieder begin van de maand. Zal nog moeten zien hoe dat hier met deze pc werkt.

 

Die D heb ik verplaatst door dat ding te ontkoppelen, daarna moest ik me weer aanmelden met mijn account en dan kon ik op een knopje "wijzigen" drukken. Dan ben ik naar mijn D gegaan en OK geklikt. Dan waren er nog 2 vragen op dat scherm hier en dat snapte ik niet zo en 'k heb dat gelaten zoals voorgesteld en dan was ik klaar.
Bij wat jij doorgeeft is het precies beetje anders.... ???

Bedankt voor de link van google drive. Weeral lectuur!!! Nu effe afwasmachine aan de praat krijgen, had ook al een foutcode! En dat op ne zondag!!! :winked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh... Ah ja, heb 128 GB SSD en 1TB HDD. :-)

 

Nee, ik wil niet echt bestanden delen met andere pc's en smartphones etc. Ben nogal ouwbakken.... als ik iets nodig heb op mijn tabletje, dan kopieer ik dat wel naar daar. Ik heb niet meteen een probleem om iets te delen maar ik ben niet zo scheutig op het feit dat mijn bestanden ergens in de lucht hangen....

Externe harde schijf heb ik inderdaad! Ik neem een back up ieder begin van de maand. Zal nog moeten zien hoe dat hier met deze pc werkt.

 

Die OneDrive heb ik verplaatst door dat ding te ontkoppelen, daarna moest ik me weer aanmelden met mijn account en dan kon ik op een knopje "wijzigen" drukken. Dan ben ik naar mijn D gegaan en OK geklikt. Dan waren er nog 2 vragen op dat scherm hier en dat snapte ik niet zo en 'k heb dat gelaten zoals voorgesteld en dan was ik klaar.
Bij wat jij doorgeeft is het precies beetje anders.... ???

Bedankt voor de link van google drive. Weeral lectuur!!! Nu effe afwasmachine aan de praat krijgen, had ook al een foutcode! En dat op ne zondag!!! :winked:

ETA: D veranderd in OneDrive (3e alinea)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.