Ga naar inhoud

Waar staan mijn mappen en waar zouden ze moeten staan?


ynory1

Aanbevolen berichten

Kan een domme vraag zijn, waarvoor excuses maar 'k ga ze toch stellen.
Ik ben een complete leek op gebied van Windows 10. 
Sinds gisteren in het bezit van nieuwe laptop, mét windows 10 dus.

Ik heb de mappen van mijn oude pc gekopieerd naar de "map" genaamd "Deze PC" op mijn nieuwe pc.
Vraag me niet hoe maar al mijn mappen van mijn oude pc staan nu blijkbaar in OneDrive op de C:\users\

Ik heb blijkbaar ook een D schijf.
Ik wil helemaal geen bestanden in OneDrive hebben staan. 

Moet ik nu mijn bestanden knippen en dan plakken in D? De C dient blijkbaar eerder voor programma's? Waarom zitten mijn bestanden dan in C? Kan dat niet automatisch naar D gezet worden?

En dan heb ik nog zoiets dat rechts onderaan iets van google is qua back up en synchronisatie....

Ik ben echt compleet in de war en zoek me te pletter maar vind geen goeie uitleg of antwoord...
Kan iemand mij helpen met dit stom vraagje? En weet iemand misschien een goed boek om windows 10 mee te kunnen  snappen?

Bedankt alvast
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

9 uren geleden, ynory1 zei:

Sinds gisteren in het bezit van nieuwe laptop, mét windows 10 dus.

Gefeliciteerd en succes ermee.

 

9 uren geleden, ynory1 zei:

Ik heb de mappen van mijn oude pc gekopieerd naar de "map" genaamd "Deze PC" op mijn nieuwe pc.
Vraag me niet hoe maar al mijn mappen van mijn oude pc staan nu blijkbaar in OneDrive op de C:\users\

Dus niet rechtstreeks onder "Deze pc" maar  in C:\Users\"uw accountnaam"\OneDrive

In dat laatste geval zullen ze daar al wel staan van toen je de vorige computer hebt gebruikt.

Open de verkenner eens (gele map (beneden) in de taakbalk en open "Deze pc". Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Hier gaan we al eens mee beginnen. Je overige vragen komen later nog aan bod.