Ga naar inhoud

Cameratest


Abramelin

Aanbevolen berichten

Nog steeds op zoek naar een goede vervanging voor mijn mobieltje. De camera is een belangrijk item. Maar als ik cameratests bekijk, waar ik nu 4 dagen mee bezig ben kom ik nergens een cameratest tegen. Bekijk bvb testen waar een iphone 6 bij zit. Steeds het slechtste beeld. De Nokia lumia 1520 heeft ook slechter beeld dan de Microsoft lumia 950. dezelfde camera nochthans. Maar wat krijgen we steeds te zien? de foto op het scherm van het toestel. Dus het web staat bol van de beeldschermvergelijkingen. Al helemaal wat betreft de videovergelijkingen waar ze rondwandelen met in elk hand een smartphone. De iphone 6 heeft donkere en vage foto's, ja. Maar hij heeft ook maar een pover beeldscherm. Wat ik zoek is de foto die je neemt, en opslaat in tiff, bmp, jpeg...... die foto, geplaatst op het web. Niet de foto van het schermpje. Want een foto van een 2k scherm kan je niet vergelijken met deze van een 4k scherm.

Bij de lumia 950 bvb is de foto gedetaileerd. maar geel is iets te geel. Zet het scherm bij vergelijking bvb op 2k ipv 4k en vergelijk dan de foto met de oudere nokia 1520 die ook een 2k scherm heeft. Totaal andere vergelijking.

 

Dus, kunnen jullie enkele foto's nemen met jullie smartphone en online zetten, maar dan genomen uit een jpeg. Dat is toch een van de meest gangbare formaten. Graag kijk ik naar jullie reactie's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.