Ga naar inhoud

DVD-D kabel van TFT-scherm geeft enkel problemen tijdens opstarten


Kurtt

Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft een TFT-scherm. Vroeger had hij verkleuringen op het scherm. (waarschijnlijk wegens analoge kabel)

Nu heb ik bij hem een DVI-D kabel gestoken van TFT-scherm naar PC. In Windows zelf heeft hij nu geen verkleuringen meer , alles werkt perfect, maar het opstarten verloopt niet goed. Bij het opstarten krijg ik 3x een zwart scherm met getallen en rare balkjes. Ik zie het logo van Intel en ook de voortgangsbalk van Windows XP. Maar daartussen krijg ik dus 3x een zwart scherm met rare balkjes . Na de voortgangsbalk van Windows XP tijdens het opstarten verschijnt er eventjes "No signal" en 1 seconde later ben ik in het bureaublad waar alles perfect verloopt. (geen schermproblemen)

Hoe komt het dat het enkel bij het opstarten is? Als ik naar slaapstand ga, en weer ontwaak uit slaapstand, hetzelfde probleem: 3x zwart scherm en eventjes "No signal" en daarna komt hij keurig in het bureaublad.

Toch raar dat hij het in Windows wel uithoudt... Geen enkel schermprobleem tijdens draaien van Windows. Bij afsluiten van Windows ook geen probleem.

a) heeft het met een schermdriver te maken? Ik zou denken van niet omdat het beeld perfect werkt

B) misschien bios updaten - maar ben daar bang van - stel je voor dat ik mijn broer's pc om zeep help

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog niks gevonden over uw probleem, gelukkig is dit enkel voor windows nog en werkt uw pc dus verder goed neem ik aan

ik vermoed dat dit gewoon een verbindingscontrole is tussen pc en scherm en lijkt niks ernstig

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.