Ga naar inhoud

COUNTIF - range past zichzelf aan na update naar een verkeerde waarde.


Mr Munchiez

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

vorige week heb ik een file proberen te maken die automatisch berekend aan de hand van 'Countif' formules.

deze countif formules moeten wel gaan zoeken in table query's die ik gemaakt heb op de andere tabbladen.

 

die query's worden geupdate door elke dag 4 verschillende files af te halen en over de oorspronkelijke te saven. Daarna op de knop 'Refresh all' klikken. Dit werkt voor 1 dag lang!

Na de refresh de volgende dag, worden de ranges van 2 van de 10 COUNTIF formules aangepast. Dit is dus zeer vreemd aangezien er 4 formules naar dezelfde tabel verwijzen maar slechts 2 hiervan passen zichzelf aan van range..(wat dus niet mag!!)

 

Nu is mijn vraag ok ik deze range wel kan behouden na mijn update zodat de file werkt zoals het hoort?

 

ik heb al geprobeerd om met '$' tekens te werken en ook de table query's aan te passen zodat ze steeds over dezelfde cellen heen schrijven maar zonder succes..

 

Formule:
ex: =COUNTIFS('order trailer Today'!H21:H100, "W*")

 

deze formule werkt! Als ik alles refresh (de volgende dag) verspringt de range van de formule vanzelf naar onderstaande:

 

ex: =COUNTIFS('order trailer Today'!I49:I100, "W*")

 

weet iemand hier een oplossing voor?
kind regards

Miguel

 

hieronder een voorbeeld van vandaag. Rode cellen onderaan op Sheet '6AM' zijn de 2 ranges die vanzelf aanpassen. Nu staan ze correct ingevuld. Maar morgen is dit dus niet meer het geval..

 

Yardoefening - aanpassing.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat gebeurt er als je in de formules niet meer verwijst naar een bereik, zoals in

=COUNTIFS('order trailer Today'!H21:H100; "W*")

maar naar de kolomnaam binnen de tabel, zoals hier:

=COUNTIFS(Table_OB_0230_EUR_Ordering_Trailers___Today[[#Alles];[Column2]]; "W*")
aangepast door Haije
AANTALLEN.ALS vervangen door COUNTIFS
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.