Ga naar inhoud

intel core i7 systeem ca.€2000


IIKoenII

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik ga een nieuw systeem kopen, ben van plan om die zelf samen te stellen en na een tijdje zoek werk heb ik het volgend componenten gevonden voor mijn nieuw systeem:

*case: Antec Big Tower Twelve Hundred

*moederbord: Asus P6T Deluxe iX58

*videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce GTX295 1.8GB DDR3

*Voeding: Corsair Powersupply CMPSU-850TXEU 850W

*proccesor: Intel Core i7 920

*geheugen: Corsair 3x2GB DDR3 SDRAM PC12800

*koeling: Scythe Mugen 2

*harddisk: Western Digital 1TB SATA300 32MB (data) (data)

*haddisk: Western Digital 150GB Raptor (10.000 tr/min) (systeem)

*monitor: Samsung TFT Monitor 2443BW 24"

Zie hier voor mijn winkelmandje:

4Launch Shop

Totaal Prijs: €2020

PS. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor te gamen, schoolwerk (tekenwerk, programmeren,...)& voor multimedia.

Twijfels:

*monitor: 2 monitoren (max. 20") of deze 24"

*videokaart: redelijk duur

Toekomst gericht:

*geluidskaart erbij in steken : Creative Geluidskaart X-FI Titanium 7.1

*Extra harddisk van 1T bij insteken en dan in RAID1 met de andere 1T

*Als ik voor het 24" ga, een tweede (kleiner 19") monitor erbij insteken

Heeft iemand misschien opmerkingen bij dit systeem of suggesties ?

En waar moet ik zeker opletten als ik dit systeem in elkaar steek ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

configuratie ziet er zelf goed uit.

maar waarom gebruik je een raptor schijf als data schijf en niet als OS schijf?

de videokaart die je uitkiest is wel een hele goede! hier zal je echt nog wel een poos mee vooruit kunnen.

eventueel zou je kunnen zeggen ik wacht heel even om te kijken met welke nieuwe kaarten Ati binnenkort op de proppen komt en maak dan mijn keuze.

waar je verder op moet letten... dat je geen stroomkabels vergeet aan te sluiten of voor statische elektriciteit. dan zal het verder allemaal goed komen.

en voor het oog... cablemanagement.. dus dat je je kabels netjes wegwerkt.

let ook op een goede airflow, dus eventueel wat casefans tovoegen als die niet bij de kast inbegrepen zijn.

oja.. sli kan (dacht ik nog steeds) GEEN splitscreen.. dus mocht je dat laten willen doen.. dan weet je het alvast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

configuratie ziet er zelf goed uit.

maar waarom gebruik je een raptor schijf als data schijf en niet als OS schijf?

de videokaart die je uitkiest is wel een hele goede! hier zal je echt nog wel een poos mee vooruit kunnen.

eventueel zou je kunnen zeggen ik wacht heel even om te kijken met welke nieuwe kaarten Ati binnenkort op de proppen komt en maak dan mijn keuze.

waar je verder op moet letten... dat je geen stroomkabels vergeet aan te sluiten of voor statische elektriciteit. dan zal het verder allemaal goed komen.

en voor het oog... cablemanagement.. dus dat je je kabels netjes wegwerkt.

let ook op een goede airflow, dus eventueel wat casefans tovoegen als die niet bij de kast inbegrepen zijn.

oja.. sli kan (dacht ik nog steeds) GEEN splitscreen.. dus mocht je dat laten willen doen.. dan weet je het alvast...

ok ,bedankt ik zal er opletten

ps. da van de harde schijven heb ik per ongeluk gewisseld ( want niet de bedoeling was :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

SLi ondersteund inderdaad geenn dual screen.

Ik wil alleen nog een ding opmerken, ben je van plan echt veel te gaan gamen?

Want ik heb nu voor een tijdje een GTX295 en dat is echt een monster, maar de prijs is er ook naar.

Anders ga je misschien te veel geld uitgeven aan iets dat nutteloos is.

En zoals Yannick al zei is airflow heel belangrijk zeker met zo'n kaart en een Core i7, ga je de standaard koeler van Intel gebruiken?

Dat raad ik nogal hard af, die zijn slecht, of die van mij toch :D

Ik heb nu mijn OCZ Vendetta 2 met een beetje prutsen op de COre i7 gekregen, en het verschil is enorm.

Misschien daaraan ook denken?

En je geheugen zou ik ook veranderen, je neemt PC12800, ik zou PC16000 nemen.

Deze ze kosten amper iets meer, en zijn toch weer wat sneller, en ze staan in de QVL lijst van Asus.

Asus is nogal kieskeurig met zijn geheugen, maar met die OCZ raak je er zeker.

(Zelf getest op een P6T)

Voor de rest een mooi systeem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

SLi ondersteund inderdaad geenn dual screen.

Ik wil alleen nog een ding opmerken, ben je van plan echt veel te gaan gamen?

Want ik heb nu voor een tijdje een GTX295 en dat is echt een monster, maar de prijs is er ook naar.

Anders ga je misschien te veel geld uitgeven aan iets dat nutteloos is.

En zoals Yannick al zei is airflow heel belangrijk zeker met zo'n kaart en een Core i7, ga je de standaard koeler van Intel gebruiken?

Dat raad ik nogal hard af, die zijn slecht, of die van mij toch :D

Ik heb nu mijn OCZ Vendetta 2 met een beetje prutsen op de COre i7 gekregen, en het verschil is enorm.

Misschien daaraan ook denken?

En je geheugen zou ik ook veranderen, je neemt PC12800, ik zou PC16000 nemen.

Deze ze kosten amper iets meer, en zijn toch weer wat sneller, en ze staan in de QVL lijst van Asus.

Asus is nogal kieskeurig met zijn geheugen, maar met die OCZ raak je er zeker.

(Zelf getest op een P6T)

Voor de rest een mooi systeem!

Ok, bedankt ik zal zeker het geheugen dan aan passen. En ja ik ben van plan om veel te gaan game, alle wanneer ik tijd heb :-).

ps. Ik kan ineens een van de betere gpu's nemen dan altijd achterop te blijven hangen met de gpu :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.