Ga naar inhoud

Windows 10 Verkenner Netwerk


vicvanhouche

Aanbevolen berichten

Geplaatst: 29 juli maar nooit een reactie geweest daarom nu op nieuw geplaatst met enkele aanvullingen.

Werk met windows 10 home versie 1703 build 15063.483 op 2computers PC1 en PC2 die mits een netwerk verbonden zijn.

De laatste tijd is met de verkenner op PC1 de computer PC2 niet meer te zien ! Daarentegen op PC2 werkt het netwerk wel volledig. Reeds verschillende zaken na samenspraak met Microsoft  Community uitgeprobeerd; zoals: terug volledig afsluiten en opstarten; opnieuw opstarten; de Microsoft firewall standaard terug instellen; het netwerk terug instellen ; maar niets helpt het probleem op te lossen !!

Bij een controle met opdrachtprompt-> ping id nummer van PC2 stelt men wel vast dat PC2 verbinding heeft met PC1. Op beide computers staan verschillende gedeelde mappen die met een programma Beyond Compare manueel gesynkroniseerd worden en ook dat werkt nog.

Maar kan nu momenteel door het feit dat PC2 in de verkenner->netwerk niet meer te zien is de gedeelde mappen van PC2 niet meer raadplegen en bewerken. Dus ook geen nieuwe map synkronisaties instellen !

Sinds de laatste update van windows 10 van 13/09/2017  zijn er dagen dat het op PC1 wel in orde is maar niet op PC2. Op andere dagen is het dan wel ok op PC2 maar niet op PC1

Iemand een idee wat de oorzaak en oplossing kan zijn ?,

Bij voorbaat dank

groeten 

Victor

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is je netwerk apparatuur opgebouwd? Routers? Accespoints?, enz.

Zijn beide pc's altijd met hetzelfde netwerk verbonden?

Ga je draadloos of via kabel op het Internet?

Is Netwerkdetectie ingeschakeld?

Kijk ook eens of beide pc's via een particulier netwerk verbonden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske   zie antwoorden in het vetjes

Hoe is je netwerk apparatuur opgebouwd? Routers? Accespoints?, enz. : met een router

Zijn beide pc's altijd met hetzelfde netwerk verbonden?  Ja en dat werk in beide richtingen ! probleem zit alleen in de verkenner !

Ga je draadloos of via kabel op het Internet?  via kabel

Is Netwerkdetectie ingeschakeld? = Ja

Kijk ook eens of beide pc's via een particulier netwerk verbonden zijn.:  Ja zie in bijlage  de netwerkcentrums + status internet+ eigenschappen Knipsel 36 voor PC1 en Knipsel 1 voor PC2

Het enige verschil dat ik  er tussen zie : boven partikulier netwerk staat bij PC1" Netwerk" en bij PC2" Netwerk 2." Heb dit al eens bij PC2 aangepast maar dat gaf geen oplossing en daarom terug veranderd. De aanpassing gedaan langs de betrokken registersleutels zie bijlage knipsel 34 voor PC1 en knipsel 3.voor PC2. Zie daar dat er meerdere profiles zijn maar begrijp daar niets van ! NB heb geen ervaring in het bewerken van de register en volgde de  instructies vanuit op internet te vinden boek Schoone PC (https://www.schoonepc.nl/)

 

Sinds de laatste update van windows 10 van 13/09/2017  zijn er dagen dat het op PC1 wel in orde is maar niet op PC2. Op andere dagen is het dan wel ok op PC2 maar niet op PC1 . Vandaag proefondervindelijk vastgesteld dat het de volgorde van opzetten computers is dat bepaald bij welke computer wel ok is ! Wordt PC1 eerst opgezet dan is het netwerk in de verkenner wel uitvouwbaar , en zijn na opzetten van PC2 beide computers zichtbaar in de verkenner van PC1 maar bij PC2 niet ! En andersom als PC2 eerst wordt opgezet zelfde vaststelling !

Hopelijk kunt je hiermee een oorzaak en oplossing vinden !

Groeten VictorKnipsel36.thumb.PNG.3e718243af4821b51bdfc9e66de5830f.PNGKnipsel3.thumb.PNG.def3f3553bad6b7c2975247c7442b321.PNG

 

Knipsel34.PNG

Knipsel1.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar jaar werk ik met een NAS server om mijn data op te slaan en toegankelijk te maken voor al mijn pc's.

Naar aanleiding van uw probleem ben ik eens gaan kijken hoe het bij mijn Windows 10 pc's gesteld is met een traditioneel thuisnetwerk. Ik stel vast dat ik met identiek hetzelfde probleem zit als u.

In vond desbetreffend DEZE info. Aanvullend:

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-networking/thuisnetwerk-werkt-niet-meer-na-update-windows-10/af2d9a6a-559b-46b9-a8a4-d9dc0e41c4fb?auth=1

Ik ben er mee aan de slag gegaan maar het heeft de problemen niet opgelost.

Om medische redenen ben ik wellicht gedurende een tweetal dagen niet in staat om hier mijn taak waar te nemen. Hopelijk passeert hier iemand die voor u iets kan betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf tot de vaststelling gekomen dat onder Windows 10 er inderdaad een probleem is om nog op de oude vertrouwde manier via Netwerk in de verkenner mappen te delen tussen computers die in hetzelfde thuisnetwerk zitten. Ik heb met drie pc's in een netwerk van alles en nog wat geprobeerd en steeds weer is dan de ene en dan de andere pc niet opgenomen in het netwerk.

Na heel wat opzoekingswerk meen ik te mogen besluiten dat Microsoft in deze methode niet meer geïnteresseerd is. Men gaat er blijkbaar vanuit dat voor particulieren het instellen van een thuisgroep volstaat. Daar kan ik hun ook wel in bijtreden. Via die weg kunnen data perfect uitgewisseld worden. Gemeenschappelijk gebruik van externe hardware zoals printers verloopt immers steeds meer via Wi-Fi of andere hedendaagse methoden. Bedrijven werken via hun eigen server en hebben geen boodschap aan een thuisnetwerk of thuisgroep. Zelfs particulieren maken steeds meer gebruik van een NAS server nu deze alsmaar betaalbaarder worden.

 

Misschien heb je ook hier wel iets aan: https://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html

Lees vooral de sub Een netwerk verbinding maken. Op die manier is ook mijn NAS in mijn verkenner toegankelijk gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.