Ga naar inhoud

Windows 10 Verkenner Netwerk


vicvanhouche

Aanbevolen berichten

Hallo Droske

"Na heel wat opzoekingswerk meen ik te mogen besluiten dat Microsoft in deze methode niet meer geïnteresseerd is"

Denk dat ik daar me kan bij aansluiten! Heb maanden geleden contact genomen met de Microsoft community die me na verschillend voorstellen, die geen oplossing brachten, door verwezen naar de Microsoft customers support ! Ook zij stelden allerlei acties voor, zonder positief gevolg ! omdat zij vermoeden dat het een bugje was vroegen ze me dit te melden langs de Microsoft Feedback hub. Heb dit  gedaan !Maar tot heden geen reacties ontvangen ! Begrijp eigenlijk niet hoe deze helpdiensten  te werk gaan !

Nu om het probleem op te lossen , als ik het goed begrijp, moet ik overschakelen naar Thuisgroepen ? Dit heeft wel een grote impact op de organisatie van mijn mappen structuur ! Met de 2 computers en een externe harde schijf gekoppeld aan computer 1, werk ik met verschillende gedeelde mappen. Die ook als Feedbacks dienen. De synchronisatie gebeurd manueel met een programma Beyond Compare . Dat wil dus zeggen dat de instelling van alle paden zal moeten aangepast worden !

Ga hiervoor nog wat wachten. Ten slotte het bestaande netwerk werkt, alleen is het niet altijd bereikbaar langs de verkenner ! Kan het bovendien wel zichtbaar maken door in de adres balk de naam van de computer in te brengen. Alleen in het programma Beyond gaat dit niet.

We kunnen het onderwerp hiermee wel afsluiten.

Dank voor de medewerking.

Groeten 

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat een NAS voor u ideaal is. Ik maak er al enkele jaren gebruik van en zou deze absoluut niet meer kunnen missen. ALLE data staan op de NAS en deze worden via alle computers gebruikt. Synchroniseren hoeft dus niet meer. Backups maken van mijn data hoeft ook niet meer want het is een NAS met 2 schijven die in mirror staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske

Dank voor het voorstel ! Ben begonnen met het verzamelen van informatie over NAS. Het is wel totaal een nieuw materie voor me ! Heb ook gelezen dat Microsoft weer een grote update Fall Creator heeft gelanceerd. En daar mee zou een bijkomende functie aan de verkenner in zitten, die betrekking heeft op gedeelde mappen. Wacht nog tot die bij me geïnstalleerd is om na te zien of het probleem Verkenner netwerk, alle apparaten niet zichtbaar, daarmee opgelost is ?

groeten

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.