Ga naar inhoud

Filter met invoer cel zonder drop down menu


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben op zoek naar een oplossing in Excel 2010 een filter toe te passen. Nu is het mijn bedoeling dat ik in een cel een bepaalde waarde invoer en dat dan alleen de gegevens van die rij beschikbaar worden en de rest onzichtbaar wordt. Nu heb ik gevonden dat dat goed gaat met de Filter knop in het tabblad gegevens, alleen geeft die er nog meer opties bij zoals sorteren en dat wil ik niet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik in b.v.b. cel A1 een naam invoer en dat de regel er onder alleen de gegevens  van de genoemde waarde verschijnt?

 

B.v.d. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Cor,

Doe er eens een gelijkend vb bestandje bij, dan wordt je sneller en gerichter geholpen.

Ik heb in mijn excel kastje om en bij 30 verschillende mogelijkheden om te filteren, volgens mij zit er wel een bij die aan je verwachtingen voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cor,

Ik wil niet moeilijk doen, persoonlijk  zou ik het nooit zo aanpakken.

Maar goed, een paar opmerkingen.

Er ontbreken een paar sheets in uw vb bestandje , begrijpelijk want daar staan waarschijnlijk gegevens in die niet voor het forum bedoeld zijn (denk ik).

Gebruik nooit 150 rijen met gekleurde lijntjes, maak er een echte tabel van, (kan ook met oranje lijntjes):) Tabel is dynamisch.

Voor vandaag

Quote

b.v.b. cel A1 een naam invoer en dat de regel er onder alleen de gegevens  van de genoemde waarde verschijnt?

Een voorzetje, heb je meer hulp nodig, ik help je graag verder.

Volgens mij ben je op zoek naar zoiets?

Typ maar iets in het zwart omlijnde kadertje. (vb r van rosenstraat of j van Jan) niet hoofdletter gevoelig.

Laat maar iets weten.

Filter bij typen.xlsb

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Grote Woef zei:

Beste Cor,

Ik wil niet moeilijk doen, persoonlijk  zou ik het nooit zo aanpakken.

Maar goed, een paar opmerkingen.

Er ontbreken een paar sheets in uw vb bestandje , begrijpelijk want daar staan waarschijnlijk gegevens in die niet voor het forum bedoeld zijn (denk ik).

Gebruik nooit 150 rijen met gekleurde lijntjes, maak er een echte tabel van, (kan ook met oranje lijntjes):) Tabel is dynamisch.

Voor vandaag

Een voorzetje, heb je meer hulp nodig, ik help je graag verder.

Volgens mij ben je op zoek naar zoiets?

Typ maar iets in het zwart omlijnde kadertje. (vb r van rosenstraat of j van Jan) niet hoofdletter gevoelig.

Laat maar iets weten.

Filter bij typen.xlsb

Alvast bedankt, ga het eens bekijken.

En de mening van een ander is altijd belangrijk, die kijkt er anders tegenaan dan degene die het maakt.

 

M.vr.gr. Cor

 

Was snel gezien, fantastisch is precies wat ik bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cor,

De knop is een activeX button en het zwart omlijnde kadertje is een ActiveX textbox.

Tabblad Ontwikkelaars -> invoegen -> daar kan je betreffende elementen terugvinden

Om iets te veranderen aan de bestaande besturingselementen  ->Tabblad Ontwikkelaars -> Ontwerpmodus -> rechtermuisklik op het element dat je wilt aanpassen -> eigenschappen

De programmacode kan je vinden Blad1 -> rechter muisklik -> Programmacode weergeven

Uitleg code

Private Sub CommandButton1_Click() <- de knop
    TextBox1.Text = "" <- de textbox (zwart omlijnde kadertje wordt leeggemaakt
    ActiveSheet.ListObjects("Tabel3").Range.AutoFilter Field:=3 <- geen filter

End Sub

Tabel3 -> naam van de tabel, terug te vinden Formules -> Namen beheren

Field:=3 -> er wordt gefilterd op de waarden in de derde kolom (kolom C)

Private Sub TextBox1_Change() <-De textbox (zwart omlijnde kadertje)
    ActiveSheet.ListObjects("Tabel3").Range.AutoFilter Field:=3, _  moest het blad nog gefilterd zijn ->geen filter
    Criteria1:="*" & TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues <- op wat moet er gefilterd worden

* is een wildcard

dus hier wordt gefilterd op de waarde ingegeven in de tekstbox en wat er eventueel voor en achter deze ingegeven waarde staat
End Sub

Hopelijk is het duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Grote Woef zei:

Beste Cor,

De knop is een activeX button en het zwart omlijnde kadertje is een ActiveX textbox.

Tabblad Ontwikkelaars -> invoegen -> daar kan je betreffende elementen terugvinden

Om iets te veranderen aan de bestaande besturingselementen  ->Tabblad Ontwikkelaars -> Ontwerpmodus -> rechtermuisklik op het element dat je wilt aanpassen -> eigenschappen

De programmacode kan je vinden Blad1 -> rechter muisklik -> Programmacode weergeven

Uitleg code

Private Sub CommandButton1_Click() <- de knop
    TextBox1.Text = "" <- de textbox (zwart omlijnde kadertje wordt leeggemaakt
    ActiveSheet.ListObjects("Tabel3").Range.AutoFilter Field:=3 <- geen filter

End Sub

Tabel3 -> naam van de tabel, terug te vinden Formules -> Namen beheren

Field:=3 -> er wordt gefilterd op de waarden in de derde kolom (kolom C)

Private Sub TextBox1_Change() <-De textbox (zwart omlijnde kadertje)
    ActiveSheet.ListObjects("Tabel3").Range.AutoFilter Field:=3, _  moest het blad nog gefilterd zijn ->geen filter
    Criteria1:="*" & TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues <- op wat moet er gefilterd worden

* is een wildcard

dus hier wordt gefilterd op de waarde ingegeven in de tekstbox en wat er eventueel voor en achter deze ingegeven waarde staat
End Sub

Hopelijk is het duidelijk

Bedankt Grote Woef, hier kan ik wat mee het meeste begrijp ik zo ga het vanavond uitproberen.

 

M.vr.gr. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.