Ga naar inhoud

inhoud van mappen kwijt


ralink

Aanbevolen berichten

Goede middag, een tijdje geleden heb ik, om extra ruimte vrij te maken op de C-schijf, mappen van die C-schijf verplaatst naar de D2 schijf op mijn pc. Nu wilde ik die mappen vandaag openen, dat was nog te doen, maar de mappen bleken leeg, geen inhoud. Waar zijn mijn bestanden gebleven, hoe vind ik ze weer terug?
Dank en met vriendelijke groet, René

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ralink zei:

om extra ruimte vrij te maken op de C-schijf, mappen van die C-schijf verplaatst naar de D2 schijf op mijn pc.

Hoe ben je daarbij te werk gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, AsjePc zei:

Dag René,

Allereerst, :welkom: op het forum!

Kijkt u even in uw prullenbak? (op de pc)

Mvg,

Jonas

 

Dag Jonas,

voorafgaand aan de opening van de D-schijf keek ik in de prullenbak en zag daar tot mijn verbazing de bestanden staan die ik eerder van die schijf verwijderd had. Heb ze wederom verwijderd. Zonder eigenlijk goed te kijken wat er allemaal bij zat. Maar goed, als ik op de D-schijf kijk zie ik wel de mappen staan, alleen zijn die dus leeg. Groeten René 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, je hebt dus enkel de inhoud van je persoonlijke mappen aan de hand van knippen en plakken "willen" verplaatsen naar de D2 schijf.

 

Het ware beter geweest dat je met Kopiëren en plakken had gewerkt. Zo had je eerst op de nieuwe locatie kunnen gaan kijken of alles goed verlopen was om pas dan de inhoud van je persoonlijke mappen op de standaard te verwijderen. Voor u komt dit te laat maar voor de lezers kan het nuttig zijn om dit te weten.

In tegenstelling tot wat men daar op die site vertelt raad ik eerder aan om de locatie van de persoonlijke mappen te verplaatsen. Dat werkt nadien een stuk praktischer. Je mag bij die bewerking wel zeker niet in de fout gaan. https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

 

Ik raad je  aan om nu met het programma Recuva zo snel mogelijk aan de slag te gaan zodat je het verlies kunt beperken.

Belangrijk: Zodra Recuva gescand heeft kun je de gevonden data opslaan. Doe dat a.u.b. NIET op je D2-schijf maar op een andere partitie of een extern medium. Achteraf kun je de gerecupereerde dat wel naar je Data partitie KOPIËREN en zodra alles goed verlopen is mag je de gerecupereerde dat van schijf waar u ze met Recuva hebt opgeslagen gaan verwijderen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.