Ga naar inhoud

PICTOGRAMMEN BUREAUBLAD


Aanbevolen berichten

Geacht Helpforum,

 

Sinds enige tijd, ik weet niet meer de precieze datum, verschijnen bij willekeurige pictogrammen op het bureaublad van Windows, niet alle pictogrammen dus,  er op de rechterbenedenhoek van deze pictogrammen een groene cirkel met een vinkje er in.

Soms zie ik eveneens rechtsonder op het pictogram soms een rood kruisje. Heeft dit te maken met een update of is er een andere verklaring voor? Kunt u of anderen mij hierover duidelijkheid geven? Bij voorbaat dank.

aangepast door Hennie Van Der Wielen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt u gebruik van opslag van bestanden in de cloud? Bijvoorbeeld met Dropbox, OneDrive of Google Drive?

U schrijft dat er in de rechter benedenhoek een groene cirkel met een vinkje staat. Is dat echt de rechter benedenhoek of misschien toch de linker benedenhoek?

 

Wanneer u bestanden ook in de cloud opslaat, dan betekent een groen vinkje dat er van dat bestand een kopie in de cloud staat. Een rood kruisje betekent dat er nog geen kopie van dat bestand in de cloud staat. En wanneer u een draaiend cirkeltje in de linker benedenhoek ziet, dan is die cloudservice bezig met het kopiëren van dat bestand naar de cloud.

 

Hieronder een voorbeeld van de Dropbox-map op mijn pc. Ik heb snel een screenshot gemaakt, nadat ik een bestand naar de Dropbox-map sleepte. Daardoor is nog net te zien dat het Word document met de naam Snel opstarten uitschakelen in Windows 10 wordt gesynchroniseerd met mijn Dropbox map die in de cloud staat (dus op de servers van Dropbox):

 

5a4cda0e57d5d-2018-01-03_14_15_42-Dropbo

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.