Ga naar inhoud

formule1 lijstje


Ron Schijf

Aanbevolen berichten

ik heb samen met enkele familieleden een pool opgezet met uitslagen voor de formule1.

ik heb daar een leuk bestandje voor gemaakt in exel wat ik zover mogelijk wil uitbreiden.

ik heb in blad 1 een keuzelijstje gemaakt met gegevensvalidatie daar staan de namen van de formule1 coureurs in. in b.v blad 2 houd ik de uitslagen van de race bij  wanneer de uitslagen goed zijn wil ik dat de coureur (gekozen in het keuzemenu van blad 1) vergeleken wordt met de uitslag die ik in blad 2 heb ingevuld. is de vergelijking hetzelfde? dan wil ik dat er bij blad 1 in b.v cel p9 een waarde van b.v 25 punten komt te staan.

om e.e.a iets meer duidelijk te maken voeg ik een stukje van het bestand bij.formule1 vraag.xlsxformule1 vraag.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

in b.v blad 2 houd ik de uitslagen van de race bij 

In het bestandje vind ik geen blad 2.

op blad 1 zie ik ook geen voorspellingen.

dus graag een aangepast bestandje  zoals je het voor ogen hebt met eventueel manuele ingevulde data voor wat het resultaat moet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor dat e.e.a niet volledig was bij deze nogmaals een poging om een goed bestandje bij te voegen.

voor de zekerheid de originele vraag nog een keer.

 in blad 2 vul ik de uitslag in (ik ga hem later nog perfectioneren) mijn bedoeling is dat dan de uitslag vergeleken wordt met de uitslag die achter de namen staan. wanneer de uitslag hetzelfde is wil ik dat de punten automatisch ingevuld worden.  ik weet niet of dit met een macro of formule te doen is.

graag uw visie over dit "probleempje"

formule1 vraag.xlsx

 

formule1 vraag.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weer niks ingevuld in het bestand. Geen voorspellingen,

Geen uitslag en ook geen te verdienen punten. De vraag was al van in het begin duidelijk,  maar niet wat waar moet geplaatst worden.

Hoeveel punten zijn er te verdienen per categorie?

Wat gebeurd er al een renner op finish 1 is gezet en bij finish is hij maar de 2é.

Is het nu zo moeilijk om even de resultaten dat je wenst even in te vullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.