Ga naar inhoud

Ongemakken na Windows 10 update


jd027

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ruim een week geleden kreeg ik een automatische Windows 10-update. Afgezien van het feit dat die update wéér ongevraagd mijn printerdriver corrumpeerde (intussen gelukkig hersteld), zijn er nog andere ongemakken.

 

1) In Google Afbeeldingen krijg ik na een zoekopdracht nu steevast een hele rij van die groene vakjes met suggesties (ze staan vlak boven de gevonden afbeeldingen en vlak onder de menu's 'Alle', 'Afbeeldingen', ...

Bestaat er een mogelijkheid om die groene vakjes weg te krijgen?

 

2) Als ik kies voor de slaapstand (Startknop > Aan/uit > Slaapstand) en ik keer daarna terug uit die slaapstand, staat het startmenu nog geopend.

Vroeger kon ik bij een terugkeer uit de slaapstand altijd meteen verderwerken; nu moet ik eerst nog dat startmenu sluiten.

Hoe zou ik kunnen vermijden dat het startmenu nog open staat als ik terugkeer uit de slaapstand?

 

3) Om het vorige probleem te vermijden, dacht ik om een snelkoppeling naar de slaapstand op mijn bureaublad te plaatsen. Online vond ik dat ik daartoe een bestand 'sleep.cmd' kon aanmaken en dat dan kon activeren met een snelkoppeling. De code die ik in dat bestand moest invoeren, was als volgt:

powercfg -h off

rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0

powercfg -h on

Daarbij stond uitgelegd dat de eerste en derde regel nodig waren om de sluimerstand (die blijkbaar standaard zou zijn in Windows?) eerst uit te schakelen en dan weer in te schakelen, terwijl de tweede regel de slaapstand zou instellen.

Ik heb dat cmd-bestand kunnen aanmaken en het kunnen laten activeren via een snelkoppeling, maar het bleek om een andere slaapstand te gaan dan de slaapstand die via de Startknop wordt geactiveerd:

- Als ik werk via Startknop > Aan/uit > Slaapstand kom ik in een slaapstand terecht waarbij het lampje van mijn pc nog blijft flikkeren; als ik dan opnieuw inschakel (via de powerknop), ben ik in een-twee-drie weer op mijn bureaublad en kan ik verderwerken.

- Als ik werk via die snelkoppeling en de code die ik ingaf, komt de computer blijkbaar in een veel 'diepere' slaapstand terecht; als ik dan opnieuw inschakel (via de powerknop), duurt het terug inschakelen even lang als wanneer ik mijn volledig uitgeschakelde computer weer inschakel (maar alles staat nog wel geopend).

Wat ik zou willen, is een snelkoppeling die mijn pc in de soort van slaapstand zet die ik via Startknop > Aan/uit > Slaapstand verkrijg. Is dat mogelijk en welke code zou ik dan moeten gebruiken?

 

Alvast bedankt en beste groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.