Ga naar inhoud

Zelfde regels zoeken


Ron001

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Ik heb vanaf heden een lijst waar de "niet uitgevoerde onderhoudswerken" per week gaan ingevuld worden...

Het is dus de bedoeling dat dit intern wordt opgelost voor ik de week erop terug een lijstje stuur.

 

Als dit nu niet opgelost is en dezelfde melding komt terug, kan deze dan oplichten of in het vet gezet worden, iets om te laten merken dat hier iets met gedaan moet worden?

 

Alvast bedankt!

 

***Misschien ook dat alle tekst in het midden uitgelijnd moet worden***

 

Voorbeeld in bijlage...Regel 5,6 en 7 zijn in dit voorbeeld dus de "dubbele"

Achterstand geplande werken.xlsm

aangepast door Ron001
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bucky

 

Ik voeg in de lijst elke week een "week" toe met werken die wel gepland, maar niet uitgevoerd...

Om extra in de verf te zetten dat deze werken weken na elkaar niet uitgevoerd zijn, zou ik deze willen laten "opvallen"...

Door de achtergrond rood te kleuren, de regel in het vet te zetten,...

 

Dus,

De huidige week zou steeds tegenover de vorige vergeleken moeten worden waaruit dat dan de "dubbele/dezelfde" in het oog springen..

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ grote Woef

 
Voor een groot deel is dit wat ik zoek ja...

 

Alleen moeten de regels onder week x (in dit geval 3) vergeleken worden met "week x -1" (week 2). De keer daarna: week 4 met week 3 en week 2 enzo...

Dat zo steeds de niet uitgevoerde blijven oplichten ook al zijn deze langer uitgesteld dan de voorbij week (zodat ik een beetje controle heb :-))

Dus twee dezelfde regels onder één week is geen probleem, want de rode regels die oplichten onder week 2 zijn werken aan een ZELFDE machine door een elektriker en een mechanieker.

 

Kan je gewoon zeggen: regels onder week x vergelijken met week x -1 of moeten er ranges worden opgegeven (wat moeilijk in te geven is, want de niet uitgevoerde werken zijn de éne week 15 regels en de andere week 2)...

 

***Kan heel de tekst in de rij oplichten?***

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ron,

Ik heb nog eens over uw vraag nagedacht, er zijn een paar zaken die niet kunnen zoals

Quote

werken aan een ZELFDE machine door een elektriker en een mechanieker

Excel kan zoiets natuurlijk nooit weten.

Je kan ook niets aanvangen met de weken, want in je huidige opzet zijn je weken geen datum maar tekst.

Maar kijk eens of deze bijlage je verder helpt.

Volgens mij kan je hiermee vrij makkelijk een overzicht hebben.

Achterstand geplande werken.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Grote Woef

 

Alvast bedankt voor de moeite, ga dit maandag eens grondig bekijken...:top:

 

Quote

Excel kan zoiets natuurlijk nooit weten.

Waarom niet? Het verschil wordt toch omschreven in onderstaande? M en E

 

TD ASS-M
TD ASS-E

 

***EDIT***

Als de omschrijving operatie hetzelfde is (is uniek) , zijn de werken niet uitgevoerd, als ik alleen daarop filter kan ik de terugkerende toch laten oplichten? En heb ik toch de niet uitgevoerde? Of zie ik dit verkeerd?

Omschrijving operatie

 

Prettig weekend!!!

aangepast door Ron001
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Grote woef,

 

Is alvast een hele vooruitgang...:top:

 

Voor het kleuren van de niet uitgevoerde onderhoudswerken, kan je dan niet zeggen: <startdatum

Geplande werken: =>startdatum

Zo is het misschien handiger om te werken, want als de datum blijft staan blijven deze ook week na week "rood" kleuren...

 

Soms staat er in kolom D, a & @ en soms een groen vinkje en een rood niet uitgevoerd vinkje, vanwaar dit verschil?

Wat is verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ron,

Je moet het lettertype in kolom D op Webdings zetten.

De a geeft in Webdings het vinkje weer als resultaat. (groen)

Het @ geeft in Webdings de hamer en sleutel weer als resultaat. (rood)

Met een normaal lettertype krijg je  a en @.

Quote

een rood niet uitgevoerd vinkje

Dit begrijp ik niet, volgens mijn code kan alleen groen vinkje of rode hamer & sleutel.

Post eventueel een vb bestandje waar het probleem zich voordoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.