Ga naar inhoud

sata kabel naar laptop


Gerard Brand

Aanbevolen berichten

Mijne Heren,

 

In mijn oude pc ging de harde schijf kapot dat is een sata schijf  met aan de achterkant een stekker met 17 pinnen en een van 5 .Ik heb een e sat kabel adapter gekocht en die erop aangesloten en het andere deel e satt in mijn laptop in de e satt aansluiting.Echter de schijf doet helemaal niets maakt geen geluid of niets.Moet ik dan in de laptop nog iets veranderen??Of is de schijf zodanig kapot dat hij helemaal niets meer doet.

vriendelijke groet, en alvast bedank

 

Gerard Brand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen een eSATA/USB kabel/adapter aansluiten: die kan waarschijnlijk niet de stroom leveren die nodig is om de 3.5" hard schijf (klopt dat?) van de oude pc te laten werken.

Zet eens een weblink neer naar dat artikel

En welke hard schijf is het (evt met weblink)

 

Mogelijke oplossing: Meestal is er een adapter met een externe voeding noodzakelijk. 

 

Maar eerst de info om eea te checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Gerard Brand zei:

Ik heb een e sat kabel adapter gekocht en die erop aangesloten en het andere deel e satt in mijn laptop in de e satt aansluiting.

Een eSATA kabel kun je onmogelijk koppelen aan een SATA poort zonder één van beide of zelfs beide te beschadigen. Overigens schiet je met een eSATA kabel niets op.

Als het om een desktop pc gaat (wat u niet vermeldt) dan kun je die schijf intern aansluiten.

Gaat het echter om een laptop dan heb u een SATA to USB docking station of converter nodig.

 

Zo iets volstaat ook al:

image.png.eee05b520900baf10fa2924c97273e68.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de reactie.Ik denk dit een goede tip is.De kabel ging in een laptop me e sat aansluiting.Maar aan aan de kable zat verder geen voeding.De schijf komt uit een pc waarop nog data staat.Volgens de reperateur was de schijf kapot hij wilde niet meer opstarten.Doch ik wil nog graag data eraf halen vandaar dat ik een kabel heb gekocht die dus verkeerd is want er zit geen voeding op.(slecht voorgelicht door de verkoper).Ik heb inmiddels een andere kabel besteld.

Dank voor Uw reactie

 

 

met vriendelijke groet Gerard Brand

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.