Ga naar inhoud

Windows 10 start ongevraagd ineens terug op


Elkedage

Aanbevolen berichten

Tijdens werken op mijn laptop met Windows 10  valt die ineens weg en start daarna terug op. Volgens mij doet hij geen updates in die tijd. Ik heb de instelling niet herstarten al ingesteld dat de pc het tijdens de dag niet zou doen maar dat helpt niet.  Kan iemand mij zeggen wat ik hiertegen kan doen?

 

Dank u,

 

Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske,

De pc heb ik nieuw gekocht bij Mediamarkt en er was iets mis gegaan bij het opstarten met updates dan heb ik de pc opnieuw  naar fabrieksinstellingen gezet en nu werkt hij perfect alleen start hij bijna dagelijks wel eens volledig opnieuw op zonder dat ik er een reden voor vind. Dus van begin af aan heeft hij dat. 

Met vriendelijke groeten,

 

Elke

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Elkedage zei:

ik de pc opnieuw  naar fabrieksinstellingen gezet en nu werkt hij perfect alleen start hij bijna dagelijks wel eens volledig opnieuw op zonder dat ik er een reden voor vind.

Hij werkt dus niet perfect hé. ;)

 

Bij dat uitvallen en opnieuw opstarten wordt er een foutmelding met code weergegeven. Maak er eens een foto van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

 

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

     

  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

     

  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

     

  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

     

  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

     

  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

     

  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

     

 

 

CrystalDiskInfo.JPG.9fe514ce447c2a618ed7169f8857fbc8.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.