Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen.

 

2 weken geleden had ik nieuwe modem gekregen alles werkt goed, had vandaag een netwerkscan van Avast gedaan deze gaf dat apparaat kwetsbaar is voor aanvallen en in de details stond CVE-2017-14491.


Heb ziggo gebeld en die zeiden dat de netwerkkaart het probleem was.

Terwijl avst ook aan gaf dat me pc wel goed was.

5a9a7ef014538_ScreenHunter239.thumb.jpg.a56a80d063f46d13a2e256c799eb35d2.jpg5a9a7eef679cc_ScreenHunter241.jpg.ebcf0611d35459a33aaaa6575f07a444.jpg

 

kan iemand me helpen wat ik hier mee moet of niet mee moet doen.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast geeft je de oplossing : "Upgrade de firmware van uw apparaat". (-> ga naar routerinstellingen)

 

Het kan alleszins geen kwaad om ook je NVIDIA interface up te daten (dateert van 12/8/2010). In het scherm hierboven : Bijwerken, Internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je de firmware van dit toestel niet zelf kunt updaten (zou in je gebruikershandleiding moeten staan).

 

Jouw provider doet dit automatisch op het moment dat je de router enige tijd stroomloos zet en dan heropstart.

 

Let wel, jouw provider zou dit moeten doen maar doet dit blijkbaar niet altijd, sommige gebruikers vermelden dat Ziggo pas een upgrade uitvoert na klachten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht wat Ziggo zegt, je firmware bevat een veiligheidsrisico.

De code die Avast opgeeft (cve-2017-14491) is alom gekend, ook onder de naam KRAK.

 

Vele producenten hebben hun firmware al upgedated, misschien is Compal hier nog mee bezig....

 

Alleszins is het risico in een thuisnetwerk beperkt.

 

Als ik jou was : afwachten. 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.