Ga naar inhoud

Supervisor Paswoord Bios


Aanbevolen berichten

hallo,

eerst een relaas , daarna mijn vraag...

 

1) ik heb op 2dehands een laptopje gekocht voor een spotprijs , is wel nog geen jaar oud maar ik heb er geen factuur van bijgekregen.

het is een Acer Aspire ES14 - ES1-432-C2W8 met standaard volgende specs :

Intel Celeron N3350

2 Gb DDR3 L Memory

eMMC 32 GB

 omdat ik er werkelijk zo weinig voor heb betaald heb ik deze eens opengedaan , er was een vrij sata slot heb daar dus een SSD van 250 Gb ingestoken , er was ook een geheugen slot vrij en heb daar 4 Gb geheugen bijgestoken , alsook een DVD speler ( er zat enkel een afdichtings deksel op daar waar de dvd speler nu in zit).

 

ik ben het bios ingegaan om de bootvolgorde te veranderen van eMMC naar de SSD , EN omdat ik het laptopje veel wil meenemen (en een windows wachtwoord niet veel voorstelt) heb ik een super visor paswoord ingesteld met de gedachte om dan te vragen naar dit paswoord vooraleer de laptop op te starten (gelukkig had ik dit niet direkt ingesteld !)...

 

2) nu komt het : ik geef het passwoord in , moet dit NOG eens ingeven als bevestiging , ik ga uit de bios ( instellingen opslaan) , ik wil er als controle opnieuw ingaan en mijn paswoord is verkeerd ???

hoe kan dat nu ? had ik nu niet het paswoord NOGMAALS moeten ingeven als controle dan zou ik zeggen ik heb ergens een verkeerde toets aangeraakt , maar niet dus...

ik heb eerst zelf naar oplossingen gezocht op het web , dan ten einde raad de laptop binnen gedaan bij de computerwinkel , die hebben ook van alles geprobeerd ( smos batterij , grote batterij enz , enz enz) , hebben het ook niet kunnen oplossen en volgens hun is er maar èèn mogelijkheid meer : de laptop opzenden naar Acer , maar dat moet me minstens 66€ kosten...

 

ik kan WEL in het bios via een grote omweg ( en lukt maar 3 x ) maar kan het paswoord NIET verwijderen....

 

voelt er zich iemand geroepen om mij te helpen ? of is er iemand die dit als een uitdaging ziet ? ALLE hulp is welkom....

 

aangepast door Tontonmontagnard
Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks maar ook dit al geprobeerd , jullie mogen het weten het wachtwoord was "bismarck" , in qwerty zou dat dan moeten zijn "bis;qrck" ? of ben ik verkeerd ? dan graag eens de juiste "vertaling" naar een qwerty.....

Mvg,

Arnold.

 

ps : wat ik dan niet begrijp : ik was in de bios , als ik het paswoord ingegeven èn bevestigd heb , dan zou dit dan toch al in de "qwerty" mode moeten geweest zijn ? als ik er dan uit ga , de laptop heropstart en direkt terug naar het bios wil , dan zou dit toch nog steeds moeten qwerty zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tontonmontagnard zei:

in qwerty zou dat dan moeten zijn "bis;qrck" ? of ben ik verkeerd ?

Is inderdaad verkeerd. De M zit rechts van de N en is in azerty een ,

 

querty Nederland

5a9bd37da3270_QUERTYNederland.jpg.b477ea455dc8a7645f0cc0fb505a9faa.jpg

 

16 minuten geleden, Tontonmontagnard zei:

ps : wat ik dan niet begrijp : ik was in de bios , als ik het paswoord ingegeven èn bevestigd heb , dan zou dit dan toch al in de "qwerty" mode moeten geweest zijn ? als ik er dan uit ga , de laptop heropstart en direkt terug naar het bios wil , dan zou dit toch nog steeds moeten qwerty zijn ?

Da's ook waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.